اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس بررسی می‌کند

چرا سپاهان به اسکوچیچ نظر دارد؟

با توجه به محبوبیت فراوان محرم نویدکیا مدیران باشگاه سپاهان به دنبال جذب یک مربی خارجی بوده‌اند تا بتوانند جلوی اتفاقاتی که باعث دلخوری حسین فرکی شده است را بگیرند.

چرا سپاهان به اسکوچیچ نظر دارد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، این روزها کش‌وقوس‌های زیادی پیرامون انتخاب سرمربی سپاهان دیده می‌شود تا جایی که انتخاب سرمربی پرافتخارترین تیم ایران در روزهای تعطیلی لیگ نقل محافل ورزشی شده است.

مسئولان باشگاه سپاهان در پی جایگزین برای حسین فرکی هستند که از ابتدا آن‌ها بر مربیان خارجی تأکید داشته‌اند تا جایی که قید حضور امیر قلعه‌نویی و منصور ابراهیم‌زاده را هم زده‌اند.

اما دلیل تأکید مسئولان باشگاه سپاهان در انتخاب سرمربی خارجی چیست؟ از آنجایی‌که محرم نویدکیا اسطوره بی‌چون‌وچرای باشگاه سپاهان است که به‌واسطه هواداران قدرت زیادی دارد و همگان فراموش نمی‌کنند که پس از اولین باخت در قم چگونه این هواداران نام محرم نویدکیا را بردند و از عملکرد مدیریت و فرکی شاکی بودند.

حسین فرکی که نتوانست تیم سپاهان را جمع‌وجور کند پس از تساوی دور از انتظار در مقابل تیم قعرنشین استقلال اهواز از کادر فنی سپاهان کنار گذاشته شد تا مدیران و مسئولان باشگاه مجبور به متقاعد کردن سرمربی‌گری محرم در مقابل راه‌آهن در جام حذفی باشند.

محرم نویدکیا که در ابتدای فصل مشکلاتی با باشگاه و کادر فنی و مدیران فولاد مبارکه داشت و حتی مدت‌ها تیم محبوبش را همراهی نمی‌کرد این روزها حواشی زیادی را پیرامون باشگاهش به راه انداخته است و شاید پذیرفتن سرمربی‌گری در جام حذفی برای پایان دادن به آن‌ها بود تا از طرفی ثابت کند سپاهان از مشکلات شخصی‌اش مهم‌تر است و از طرفی زمان را برای مدیران باشگاه بخرد تا عجولانه تصمیم نگیرند.

مسئولان باشگاه از ابتدا به دنبال جذب مربی خارجی بودند تا بتوانند چهرهٔ موجهی در مقابل هواداران داشته باشند و از طرف دیگر زمینه اعمال‌نظر و یا دخالت برخی از بازیکنان را در تیم ببندند.

خود نویدکیا به این موضوع اذعان داشت که وی خواستار ماندن علی احمدی در باشگاه سپاهان بوده است اتفاقی که باعث دلخوری نویدکیا از فرکی شده بود زیرا حسین فرکی در تیم فصل جاری‌اش نیازی به این بازیکن نداشت و بماند که تیم سپاهان با مشکلی که برای پادووانی و رفتن حاج صفی رخ داد در همین پست دچار ضعف شد و اگر این مدافع در سپاهان می‌ماند قطع به یقین می‌توانست به سپاهان کمک‌های زیادی کند.

اینکه درخواست محرم نویدکیا یک درخواست دوستانه به‌عنوان یک بازیکن قدیمی و باسابقه بوده است و یا به قول حسین فرکی دخالت در کارش، معلوم نیست اما مدیران باشگاه به دنبال جذب یک سرمربی خارجی بودند تا این اتفاقات دیگر در سپاهان رخ ندهد.

از طرف دیگر همان‌طور که کاپیتان زردها اعلام کرده بود وی با مسئولان باشگاه سر موضوعات مختلف اختلاف‌نظر دارد تا جاییکه وی اذعان کرد من این اتفاقات را فراموش نخواهم کرد و فقط برای کمک به تیمم بازگشته‌ام از همین رو مسئولان سپاهان به دنبال حذف این اعمال نظرات بوده‌اند که بهترین راه آن را به خدمت گرفتن یک مربی خارجی دیده‌اند.

در بین مربیان خارجی نیز گفته می‌شود دراگان اسکوچیچ یک مربی کم هزینه است و گواه این ادعا کار کردن این مربی به عنوان اولین مربی خارجی در تیم ملوان بندانزلی است تیمی که در آن معمولاً خبری از قراردادهای آن چنانی نیست و از آنجاییکه سپاهان در این فصل با مشکل مالی روبرو هست سعی در به خدمت گرفتن یک مربی خارجی ارزان قیمت داشته است.

به‌هرحال محرم نویدکیا چه خودش هم به این اتفاق راضی باشد یا نباشد تأثیر زیادی در تیم سپاهان دارد و یک حرف او می‌تواند در سکوها بازتاب شدیدی داشته باشد و این ناشی از محبوبیت فوق‌العاده این هافبک طراح و خوش‌اخلاق است.

از طرفی دیگر نویدکیا به‌عنوان شناسنامه سپاهان شناخته می‌شود و طی این چند سال اخیر نشان داده که حتی سلایق شخصی‌اش را به مصلحت باشگاه سپاهان کنار گذاشته و گواه این ادعا پاسخی است که وی به درخواست کارلوس کیروش برای حضور در تیم ملی کشورمان داشت.

وی در پاسخ به کی‌روش گفته بود با توجه به مصدومیت‌هایی که داشته‌ام توانایی حضور در دو جبهه را ندارم لذا فرصت را به جوان‌ترها می‌دهم تا آن‌ها آینده فوتبال کشورمان را بسازند تا وی با این پیام قید حضور در تیم ملی را بزند و بتواند با تمام قوا در خدمت سپاهان باشد.

در هر صورت مسئولان باشگاه باید بدانند که محرم شناسنامهٔ سپاهان و حتی ورزش اصفهان است و با توجه به خصوصیات اخلاقی که از وی می‌شناسیم باید دقت بیشتری در رفتارهایشان داشته باشند و تمام هم و غمشان را برای موفقیت سپاهان بگذارند.

انتهای پیام/63006/م40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول