اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در اعلامیه پایانی اجلاس ریاض مطرح شد

عربستان: ایران باید به حق حاکمیت و استقلال کشورها احترام بگذارد

اعلامیه پایانی عربستان سعودی در اجلاس اخیر اعراب و آمریکای جنوبی، حکایت از تلاش خاندان سعود برای فریب افکار عمومی به سبک آمریکا و صهیونیسم داشت.

عربستان: ایران باید به حق حاکمیت و استقلال کشورها احترام بگذارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عربستان سعودی در روزهای اخیر سعی داشت با برگزاری دور جدید نشست عربی-آمریکای جنوبی در این کشور، با اجرای برخی سیاست‌ها و رفتار تبلیغاتی نخ‌نماشده‌ای که پیش‌تر نزد دولتمردان آمریکایی و اشغالگران صهیونیستی مشهود بود، به فرافکنی‌های خود و سرپوش گذاشتن بر جنایات در یمن،‌ بحرین و سوریه ادامه دهد.

به نوشته وبگاه خبری العربیه، اعلامیه پایانی چهارمین نشست مشترک اعراب و آمریکای جنوبی در ریاض، در روز چهارشنبه خواستار پاسخ ایران به ادعای شیخ‌نشین امارات درخصوص جزایر سه‌گانه شده است.

العربیه می‌نویسد برخی مسائل منطقه‌ای در حوزه آفریقا و غرب ‌آسیا ازجمله اوضاع یمن و لیبی نیز از بندهای مطرح‌‌شده در بیانیه این نشست بوده است.

شرکت‌کنندگان در اجلاس اعراب و آمریکای جنوبی، در حضور پادشاه سعودی، بر عدم دخالت در امور داخلی کشورها، رعایت حسن همجواری در میان همسایگان و همچنین احترام به حق حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی در منطقه تأکید کردند. اهمیت سرمایه‌گذاری و توسعه روابط تجاری بعنوان عامل استحکام اجتماعی و اقتصادی در منطقه از دیگر نکاتی بود که در روز پایانی نشست ریاض مطرح شد.

وبگاه شبکه العربیه مدعی شده است، کشورهای حاضر در اجلاس اخیر، آنچه را که این رسانه باعنوان دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی خوانده است محکوم کردند و خواستار پایان دادن به اقدامات تحریک‌آمیز ایران در تضعیف امنیت و ثبات همسایگان عرب شدند.

عادل‌ الجبیر، وزیر خارجه خاندان سعودی، در این جلسه، با قدردانی از کشورهای آمریکای لاتین در به رسمیت شناختن کشور فلسطین، به اهمیت این دور از نشست عربی-‌آمریکای جنوبی، در مبارزه با تروریسم و محکومیت تجاوز به حاکمیت و استقلال کشورهای منطقه اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول