اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور ناشران عرب و انگلیسی

نمایشگاه کتاب مازندران به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: نمایشگاه بزرگ کتاب امسال در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها به صورت بین‌المللی و با حضور ناشران عرب و انگلیسی برگزار می‌شود.

نمایشگاه کتاب مازندران به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احد جاودانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه بیست‌وسومین نمایشگاه ویژه هفته کتاب، اظهار کرد: در این نمایشگاه 40 ناشر در بیش از 45 غرفه بالغ بر 40 هزار عنوان کتاب در حوزه‌‍‌های روان‌شناسی، فنی، فرهنگی، پزشکی، علمی، ورزشی و... ارائه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هفته کتاب برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در کشور پایه‌گذاری شده است، افزود: در این هفته تمرکز بر روی حوزه نشر و توجه به ناشران است، به گونه‌ای که بتوانیم آسیب‌ها و ظرفیت‌های صنعت نشر را شناسایی کرده و امکانات را برای ناشران فراهم کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه اعتقاد مجموعه بر این است اگر حوزه نشر توسعه یابد ناشران هم می‌توانند آثاری با جذابیت محتوایی و بصری بیشتری تولید کنند، گفت: به این ترتیب آثار بیشتری به کتابخانه‌ها تزریق شده و جامعه مخاطب را به اقناع می‌رساند.

این مسئول با بیان اینکه در مازندران هم تلاش کردیم نمایشگاه هفته کتاب را در بیشتر شهرها در حد توان برگزار کنیم، تصریح کرد: در کنار برگزاری این نمایشگاه کتاب، کارگاه آموزشی ناشران هم دائر می‌شود و استادهایی از مرکز اسناد و کتابخانه ملی حضور یافته و کلاس آموزشی فهرست‌نویسی را برای ناشران برگزار می‌کنند.

جاودانی با اشاره به اینکه کار مشترکی هم با اداره‌کل کتابخانه‌های استان داریم، ادامه داد: در این کار مشترک، فعالان عرصه کتاب اعم از کتاب‌خوانان، کتاب‌داران، رسانه برتر که بیشتر به حوزه کتاب پرداخته قدردانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه پیش درآمد برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استانی است که در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها، امسال به صورت بین‌المللی و با حضور ناشران عرب و انگلیسی برگزار می‌کنیم، خاطرنشان کرد: نمایشگاه سال گذشته به دلیل اینکه در بهمن‌‌ماه با بارش باران و سرمای شدید مواجه بودیم نتیجه آن‌چنانی نداشت و بنا داریم این نمایشگاه را از 23 آذرماه به مدت یک هفته برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه باید ناشرانی را دعوت کنیم که تولید منظم دارند و بتوانند تازه‌های کتاب را در نمایشگاه ارائه کنند، اظهار کرد: این ناشران برای ورود به نمایشگاه‌های استانی به زیرساخت‌ها اعم از متراژ، میزان استقبال مخاطبان و... توجه می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه طرحی را به شهرداری‌ها ارائه دادیم که در کنار تخفیف 40 درصدی نمایشگاه کتاب، شهرداران هم بن‌هایی را برای شهروندان و یا برای جامعه کتاب‌خوان شهر خود تهیه کنند که 20 درصد تخفیف داشته باشد، گفت: به این ترتیب می‌توان تا 60 درصد از تخفیف نمایشگاهی استفاده و جامعه کتاب‌خوان را به استقبال از نمایشگاه کتاب ترغیب کرد.

به گزارش فارس، بیست‌وسومین نمایشگاه کتاب ساری از امروز به مدت یک هفته در مجتمع فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در ساری میدان امام خمینی (ره) دائر است، علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 9 صبح تا 20 شب از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/86007/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول