اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سابق غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

غنی‌سازی آرد در تمام کارخانه‌های کرمانشاه انجام می‌شود

معاون سابق غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: غنی‌سازی آرد از 3 سال گذشته در کارخانجات استان آغاز شده است و اکنون در 100 درصد کارخانجات استان انجام می‌شود.

غنی‌سازی آرد در تمام کارخانه‌های کرمانشاه انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، قباد محمدی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاونان غذا و دارو، آموزش و تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خدمت‌رسانی به نقاط مختلف استان و تمام شهرهای اطراف در حوزه دارو بوده است.

وی به تشریح اقدامات صورت گرفته در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طی سال‌های اخیر پرداخت و افتتاح داروخانه شبانه‌روزی در شهرستان‌های روانسر، ثلاث باباجانی و قصرشیرین را از جمله اقدامات صورت گرفته برای خدمت‌رسانی در حوزه دارو برشمرد.

معاون سابق غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: کمبود دارو یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های استان بود که تلاش شد با عقد قرارداد با شرکت‌های دارای مجوز مبنی بر ایجاد شعبه در کرمانشاه این مشکل حل شود.

به گفته محمدی، 16 مجوز شرکت جدید طی دوران انتصاب وی در معاونت غذا و دارو در استان صادر شده که در همین راستا مشکل کمبود دارو تا حدودی کاهش یافته است.

*بخش مراقبت‌های دارویی راه‌اندازی می‌شود

این مسئول به مشکلات بیماران صعب‌العلاج در تهیه دارو اشاره کرد و ادامه داد: قیمت بالای دارو و عدم دسترسی یکی از مهم‌ترین مشکلات بیماران خاص استان است که با حمایت‌های مالی صورت گرفته و رایزنی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تلاش شد مشکل بیماران کاهش یابد.

وی از تشکیل بخش مراقبت‌های دارویی این بیمارستان و اصلاح ساختار تجویز دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد و افزود: امیدواریم بتوانیم با راه‌اندازی این بخش نابسامانی در تجویز دارو را حل کنیم.

معاون سابق غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به بحث غنی‌سازی آرد اشاره کرد و گفت: این موضوع از سه سال گذشته در کارخانجات استان کرمانشاه صورت می‌گیرد و اکنون در 100 درصد کارخانجات استان غنی‌سازی آرد انجام می‌شود.

محمدی در خصوص مبحث سالم‌سازی لبنیات در استان کرمانشاه تصریح کرد: از سال گذشته به طور جدی پیگیر قضیه بودیم و در حال حاضر هیچ کارخانه لبنیاتی در استان از مواد نگهدارنده در لبنیات استفاده نمی‌کند.

*آزمایشگاه غذا و داروی کرمانشاه تیپ یک کشور است

محمدی به آزمایشگاه کنترل غذا و دارو به عنوان بازوی علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: این آزمایشگاه یکی از آزمایشگاه‌های بی‌نظیر در غرب و تیپ یک کشور است.

معاون سابق غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه بافت‌شناسی غرب کشور در کرمانشاه در سال گذشته اضافه کرد: راه‌اندازی این آزمایشگاه با توجه به تقلب‌های فراوانی که در تولید فرآورده‌های گوشتی در استان صورت می‌گرفت، ضرورت داشت.

وی در ادامه به سیستم نسخه‌نویسی الکترونیکی در پاوه اشاره کرد و افزود: این طرح در دست تکمیل است و در حال حاضر تنها نیازمند همکاری بیمه‌ها برای تکمیل آن هستیم.

محمدی از اخذ اعتبار 4 میلیارد و 300 میلیون تومانی برای احداث ساختمان جدید معاونت غذا و داروی دانشگاه خبر داد و گفت: نقشه ساختمان در حال تکمیل است و به محض تکمیل کلنگ احداث این ساختمان زده خواهد شد.

انتهای پیام/2700/ز40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول