اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سراب خبر داد

نارضایتی مردم سراب از اجرای 18 ساله برای اجرای طرح نفلین‌سینیت سراب

امام جمعه شهرستان سراب گفت: مردم سراب برای نفلین سینیت سراب به عنوان بزرگ‌ترین طرح منطقه زمین‌های کشاورزی خود را اختیار دولت قرار داده‌اند و اینکه چرا باید طرحی به این مهمی به مدت 18 سال به طول بیانجامد.

نارضایتی مردم سراب از اجرای 18 ساله برای اجرای طرح نفلین‌سینیت سراب

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی بعد از ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی عملیات احداث مخزن 30 هزار متر مکعبی آب کارخانه نفلین‌سینیت سراب، با بیان اینکه مردم شهرستان سراب عاشق ولایت و نظام هستند و در انقلاب اسلامی نیز این را به واقع نشان دادند، اظهار داشت: حقیقت این است که صبر مردم تمام شده و اجرای این طرح به مطالبه این مردم تبدیل شده است.

وی با اشاره به حضور مردم در آیین کلنگ‌زنی، افزود: این حضور از یک سو به معنای تشکر است و از یک سو پیام انتقادی را در خود دارد.

اکرمی ادامه داد: مردم سراب برای نفلین‌سینیت سراب به عنوان بزرگ‌ترین طرح منطقه زمین‌های کشاورزی خود را اختیار دولت قرار داده‌اند تا فرزندانشان در این مجموعه استخدام شوند و اینکه چرا باید طرحی به این مهمی به مدت 18 سال به طول بیانجامد.

امام جمعه سراب، گفت: با توجه به این مسئله مردم نارضایتی‌های خود را به دفتر امام جمعه در شهرستان سراب ابراز می‌کنند که در این خصوص باید توجه ویژه‌ای نسبت به این طرح شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز برخی عملیات در این مجموعه آماده‌ایم و امیدواریم بتوانیم پیام دولت را مبنی بر تحقق این مجموعه پس از 18 سال تاخیر در خطبه‌های نماز جمعه به مردم برسانیم.

طرح تولید آلومینا از نفلین‌سینیت از جمله پروژه‌های راکد ایمیدرو  است که اسحاق جهانگیری در زمان وزارت خود در صنعت و معدن در دولت خاتمی آن را کلنگ‌زنی کرده است که در سال گذشته با پیگیری‌های گسترده سازمان،‌ فعال شد و هدف آن بهره‌برداری از ذخایر عظیم ماده معدنی نفلین‌سینیت از مناطق غربی کشور است به طوری که آلومینا در اختیار کارخانه‌های تولید شمش آلومینیوم قرار گیرد.

نفلین‌سینیت به علت ارزش فوق‌العاده‌اى که در صنعت دارد (صنایع آلومینیوم، شیشه و سرامیک پلاستیک و کائوچو، تهیه پشم و شیشه معدنى، کود شیمیایى و …) در اکثر کشورهاى دنیا مورد توجه فراوان قرار گرفته است.

سنگ مزبور از یک طرف در کشورهایى که فاقد ذخایر غنى از بوکسیت هستند، (روسیه، کره شمالى و …) به عنوان منبعى مهم برای تولید آلومینا بوده و از طرف دیگر در کشورهایى که از لحاظ منابع بوکسیت غنى بوده و یا بوکسیت ارزان در دسترس دارند، (کشورهاى غربى، آمریکا، کانادا) به دلیل فراوانى مقدار آلکالى در صنایع شیشه و سرامیک کاربرد فراوان دارد.

استفاده از نفلین‌سینیت به منظور تولید آلومینا فقط در کشورهاى شوروى صورت مى‌گیرد اخیراً کشور کره‌شمالى نیز اقدام به تاسیس یک کارخانه تولید آلومینا از نفلین کرده که به زودى به مرحله تولید خواهد رسید کشورهاى مکزیک و برزیل نیز در حال بررسى و تولید آلومینا از نفلین هستند.

انتهای پیام/60010/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول