اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال

صدرنشینی استقلال با برد دوباره مقابل فولاد/عملیاتِ انتقام ناکام ماند!

دیدار تیم‌های فولاد و استقلال با برتری آبی‌پوشان تهرانی به پایان رسید.

صدرنشینی استقلال با برد دوباره مقابل فولاد/عملیاتِ انتقام ناکام ماند!

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت 16:20 امروز تیم‌های فولاد و استقلال در حساس‌ترین مسابقه هفته در ورزشگاه غدیر اهواز و در حضور حدود 12 هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری دو بر صفر استقلال به پایان رسید.

دو تیم فولاد و استقلال در این دیدار در حالی به مصاف هم رفتند که قبل از تعطیلی رقابت‌های لیگ و جام حذفی، آخرین مصاف آنها نیز از سری رقابت‌های جام حذفی با یکدیگر بود که البته این مسابقه در تهران با برتری 3 بر صفر استقلالی‌ها به پایان رسید.

بنابراین آبی‌های پایتخت برای کسب یک برد دیگر این بار در لیگ برتر و در خانه حریف به مصاف شاگردان اسکوچیچ رفتند و از سوی دیگر فولادی‌ها که وضعیت خوبی در جدول ندارند با هدف هر 3 امتیاز این دیدار قدم به میدان گذاشتند تا ضمن برتری در این دیدار و سروسامان بخشیدن به وضعیت خود در جدول، انتقام شکست در جام حذفی را نیز از حریف مطرح خود بگیرند.

دو تیم دقایق نخست نیمه اول مسابقه را بیشتر به ارزیابی یکدیگر پرداخته و بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند و خیلی از ایجاد فرصت روی دروازه‌های دو تیم خبری نبود.

در دقیقه 21 این دیدار بهترین بخت فولاد با دخالت استقلالی‌ها به کرنر رفت و همین فرصت در بازگشت به بهترین فرصت گلزنی برای استقلال مبدل شد که آرش برهانی پاس ارسالی شهباززاده از سمت راست را با شوتی بی‌دقت به اوت فرستاد.

پس از این فرصت نیز استقلال یک بار دیگر می‌توانست روی ارسال زیبای یعقوب کریمی به گل برسد که توپ در دهانه دروازه از روی سر شهباززاده گذشت و به اوت رفت.

در دقیقه 29 فولاد تا مرز گلزنی نیز پیش رفت و این بار توپ ارسالی از روی نقطه کرنر توسط مساریچ از دست رفت و این بازیکن توپ خود را به بدن مدافعان استقلال کوبید تا بازی همچنان بدون گل باشد.

در ادامه از فرصت‌های گلزنی برای دو تیم خبری نبود تا نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در نیمه دوم استقلال کار را با حملات خود آغاز کرد تا جایی که در همان دو سه دقیقه نخست همین نیمه استقلالی‌ها توسط جابر انصاری صاحب 2 فرصت گلزنی شدند که یکی از آنها به آرامی به اوت رفت و در صحنه دیگر، داور در صحنه‌ای مشکوک افساید بازیکن استقلال را اعلام کرد.

در ادامه این نیمه استقلال در نهایت در دقیقه 56 مزد برتری خود در نیمه دوم را گرفت و توسط جابر انصاری به گل رسید. در این صحنه روی پاس برزای، جابر انصاری با ضربه‌ای دقیق توپ را به گوشه دروازه فولاد فرستاد تا شاگردان مظلومی با یک گل از حریف اهوازی پیش بیافتند.

به این ترتیب جابر انصاری در چهارمین دیدار پیاپی استقلال در لیگ برتر و حذفی موفق شد چهارمین گل پیاپی خود را برای استقلال به ثمر برساند.

در دقیقه 61 استقلال می‌توانست تعداد گل‌های خود را دو برابر کند که تعلل شهباززاده که با گلر حریف تک به تک شده بود، باعث شد تا این فرصت ایده‌آل برای آبی‌پوشان به راحتی از دست برود.

ساسان انصاری نیز در دقیقه 66 این فرصت را داشت که بازی را به تساوی بکشاند و در حالی که انصاری می‌توانست با ضربه‌ای دقیق برای فولاد گلزنی کند، توپ را به آسمان زد.

در ادامه فولادی‌ها دامنه حملات خود را بیشتر کردند تا گل تساوی را به ثمر برسانند که این فرصت‌ها نیز یکی پس از دیگری از دست رفت.

در دقایق پایانی این دیدار استقلال یک بار دیگر صاحب توپ و میدان شد و این بار فرشید اسماعیلی بازیکن تازه وارد این تیم در همان دقیقه‌ای که وارد زمین مسابقه شد، از فاصله 30 متری توپ مواجی را روی دروازه فولاد به قصد باز کردن دروازه این تیم ارسال کرد که توپ با بدشانسی این بازیکن به تیرک دروازه فولاد برخورد کرد.

در ادامه نیمه دوم مسابقه و در دقایق پایانی انصاری بازیکن فولاد در دقیقه 84 با یک شوت دیدنی دروازه استقلال مورد تهدید قرار داد که این توپ نیز با فاصله کمی به اوت رفت.

با این حال این استقلال بود که در دقیقه 88 مسابقه توسط پروپیچ و روی نفوذ این بازیکن موفق شد گل دوم این تیم را به ثمر برساند تا تقریباً برد شاگردان مظلومی و کسب 3 امتیاز میدان اهواز برای آبی‌ها قطعی شود.

استقلال با این پیروزی با 25 امتیاز صدرنشینی را از هم نام خوزستانی پس گرفت و از سوی دیگر فولاد با 6 امتیاز در رده پانزدهم باقی ماند.

به این ترتیب فولاد ضمن ادامه روند ضعیف خود موفق نشد تا انتقام شکست در جام حذفی را نیز از استقلال بگیرد.

احمد صالحی قضاوت این دیدار را برعهده داشت. وی به خرسندنیا و فخرالدینی از استقلال و مساریچ از فولاد کارت زرد نشان داد.

ترکیب فولاد:

مهرداد بشاگردی، لئوناردو مساریچ، مهدی بدرلو، بهمن کامل، ساسان انصاری، حسین ابراهیمی، اکبر ایمانی، محمدرضا خانزاده، محمد اهل شاخه (70- مهدی دغاغله)، امیرحسین فشنگچی (81- هادی حسینی‌نژاد) و ماتیاس چاگو

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ترکیب استقلال:

سید مهدی رحمتی، هرایر مگویان، حنیف عمران زاده، یعقوب کریمی، سجاد شهباززاده، جابر انصاری، محمدرضا خرسندنیا (85- پروپیچ)، میلاد فخرالدینی، روزبه چشمی، بهنام برزای (80- فرشید اسماعیلی) و آرش برهانی (70- محسن کریمی)

سرمربی: پروز مظلومی

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول