اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کنگاور خبر داد

تدوین اطلس جامع روستایی و راه‌اندازی خانه «ساز» در کنگاور

فرماندار کنگاور از تدوین اطلس جامع روستایی و راه‌اندازی خانه «ساز» در این شهرستان خبر داد.

تدوین اطلس جامع روستایی و راه‌اندازی خانه «ساز» در کنگاور

شریف خسروی امروز در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در کرمانشاه به تشریح اقدامات صورت گرفته در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف در شهرستان کنگاور پرداخت.

وی از رفع نقاط حادثه‌خیز کل مسیر اصلی شهرستان کنگاور خبر داد و گفت: بخش اعظم آن خارج از اعتبارات شهرستان تأمین شده و شامل نصب نیوجرسی در کل گردنه بیدسرخ، روستای رحمت‌آباد،روستای علی‌آباد است.

فرماندار کنگاور رفع مشکلات بنگاه‌های تعطیل شده و فعال‌سازی آنها را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: 3 واحد مرغداری 20 هزار قطعه‌ای،‌ کارخانه کیک و کلوچه‌سازی،‌ کشتارگاه مرغ  که بیش از 200 اشتغال مستقیم ایجاد کرده از واحدهای فعال‌شده است.

خسروی بیان داشت: انتقال خط فشار قوی آب شهری از زیر بافت مسکونی به معبد، با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال (خارج از منابع شهرستان)، گازرسانی به 22 کوره آجرپزی دهستان گودین از منابع داخلی شرکت گاز که منجر به اشتغال مستقیم بیش از یک‌هزار نفر شده، با اعتباری بالغ بر 5.2 میلیارتومان (خارج از منابع شهرستان) انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه انتخاب پیمانکار برای گازرسانی به روستاهای گردکانه و عزیزآباد از محل خارج از منابع شهرستان و با رقمی بیش از 500 میلیون تومان صورت گرفته است، ادامه داد: رفع تصرف از 41 هکتار از اراضی درجه یک شهرستان و اعاده به منابع طبیعی به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان و چند مورد دیگر نیز در مرحله نهایی شدن است.

*مسدود کردن 20 حلقه چاه غیرمجاز

فرماندار کنگاور با تصریح مسدود کردن بیش از 20 حلقه چاه غیرمجاز در سطح شهرستان کنگاور، بیان داشت: معضل مساکن مهر شهرستان که 14 ماه قبل از حضورم به عنوان فرماندار مسکوت مانده بود، حل شد و اکنون مردم در این واحدها ساکن شده‌اند.

خسروی عملیاتی کردن بودجه بر مبنای صفر، حذف بسیاری از فعالیت‌های تکراری و غیرمولد و تخصیص بهینه بودجه در سال 94 با رصد فعالیت‌های سال 93، آموزش خرید و فروش سهام به 4 هزار و 200 دانشجوی کنگاوری و اختصاص 5 میلیارد تومان به پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان را مورد اشاره قرار داد.

وی به کارهای انجام شده در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: مقدمات ثبت جهانی معبد آناهیتا با اختصاص اعتبار از سوی معاون رئیس جمهور و اختصاص یک‌میلیارد تومان برای بازسازی و بهسازی معبد در سال جاری فراهم شده است.

*ایجاد اردوگاه ملی در کنگاور

فرماندار کنگاور تنظیم تفاهم‌نامه با شرکت گردشگری و اتومبیلرانی ایران برای تبدیل اردوگاه گلیاران به یک اردوگاه ملی و ثبت ملی سراب‌های فش، ماران، معادن سنگ معبد و ورزش زوران را از اقدامات مهم حوزه گردشگری این شهرستان برشمرد.

خسروی گفت: ایجاد پایگاه گردشگری عشایر در روستای فش، ایجاد «خانه ساز» برای ساماندهی سازندگان سازهای زهی و زمینه‌سازی برای ایجاد برند ملی در این زمینه بازسازی و مرمت حمام تاریخی مرحوم فرج‌الله خان افشار به عنوان یک مرکز گردشگری نیز از کارهای دیگر این حوزه است.

وی راه‌اندازی شبکه اجتماعی شهرستان کنگاور که نخبگان را در فعالیت‌های اجتماعی درگیر کرده و ایجاد فضای با نشاط اجتماعی در قالب برگزاری مراسم مرتبط را از اقدامات حوزه فرهنگی – اجتماعی برشمرد و افزود: مراسم فرهنگی منطقه‌ای،

ایجاد کافه فرهنگ بانوان، اختصاص 200 میلیون تومان برای رفع نقص ایستگاه دیجیتال شهرستان نیز از دیگر کارهاست.

*تشکیل 13 سازمان مردم‌نهاد در شهرستان

فرماندار کرمانشاه از تشکیل 13 سازمان مردم‌نهاد فعال در شهرستان کنگاور در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و... خبر داد و بیان داشت: مجموعه پیشگیری از جرائم با مشارکت نیروی انتظامی، دادستانی،‌ آموزش و پرورش و... ایجاد شده است.

خسروی هدف از ایجاد سایت اختصاصی فرمانداری کنگاور به آدرس www.kangavar.gov.ir را تحقق ایجاد اتاق شیشه‌ای عنوان کرد و خاطرنشان کرد: هر فردی به فرمانداری نامه بدهد کد رهگیری دریافت کرده و برای گرفتن جواب نیازی به مراجعه مجدد ندارد و علاوه بر آن بخش‌های متنوع دیگری نیز دارد.

به گفته وی، اعتبار لازم برای کتابخانه عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش برای ایجاد تغییرات لازم فرهنگی و اعطای بیش از 200 میلیون وام قرض‌الحسنه به افراد بی‌بضاعت از محل حساب‌های بانک ملی اختصاص یافته است.

فرماندار کنگاور با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه شهری، گفت: محل دفن زباله کنگاور، پس از 3 دهه که روزانه 80 تن زباله در مجاورت شهر تخلیه می‌شد جابه‌جا و ساخت و سازها و اجرای قانون شهرداری‌ها به ویژه ماده 100 در خصوص رعایت حقوق شهروندی، رعایت مسائل اجتماعی و رویکرد بازدارنده

اختصاص بودجه‌های سال 94 بر مبنای نیاز مناطق شهری ساماندهی شده است.

خسروی جلوگیری از اعمال سلیقه افراد ذی‌نفع با رویکرد محله‌های محروم، توجه ویژه به شهر تازه تأسیس گودین، نصب 4 عدد دوربین امنیتی در میادین اصلی شهر که 6 مورد نیز به زودی نصب خواهد شد را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

*ایجاد اورژانس هوایی در کنگاور /تجهیز بیمارستان چمران

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان برای ایجاد اورژانس هوایی پیگیری شده و تخصیص اعتبار و تهیه زمین انجام گرفته است، اضافه کرد: افزایش تعداد متخصصین بیمارستان کنگاور از 3 به 14 متخصص، تهیه دستگاه سی‌تی‌اسکن برای بیمارستان شهید چمران با هزینه‌ای بالغ بر 4 میلیارد تومان، ایجاد سیستم نوبت‌دهی تلفنی به‌منظور تکریم ارباب رجوع و تهیه 2 دستگاه آمبولانس جدید نیز در این حوزه انجام شده است.

فرماندار کنگاور خاطرنشان کرد: رصد فعالیت‌های ادارات، بازدید مرتب و اخذ گزارش مکتوب ماهانه، نظارت جدی بر بازار و برخورد جدی با متخلفان، رصد مرتب فعالیت‌های عمرانی و انعکاس به دستگاه‌های متولی، بازدید مرتب از اماکن خصوصی ارائه کننده خدمات عمومی و بررسی زمین‌های واگذار شده به افراد از اقدامات حوزه نظارت است.

*تدوین اطلس جامع روستایی

خسروی گفت: در حوزه روستایی برگزاری مناقصه عمومی برای اجرای تمام پروژه‌های عمرانی روستایی، تدوین اطلس جامع روستایی، احداث 8 بوستان اجتماعی در روستاهای منطقه خزل غربی و اختصاص 200 میلیون تومان از اعتبارات منابع طبیعی به این موضوع در سال 94، تشکیل نخستین تعاونی روستایی با 500 عضو، تدوین نظام‌نامه پرداخت حقوق دهیاران، اختصاص 600 میلیون تومان اعتبار از محل فنی اعتباری، جمع‌آوری ماشین‌آلات دهیاری‌ها و نصب GPS، تشکیل تعاونی دهیاری‌ها، برگزاری مسابقه سوارکاری کورس بهاره با حضور 5 استان، حل مشکل آبرسانی به روستاها، بررسی ضریب توسعه‌یافتگی دهستان‌های کنگاور و اختصاص طرح‌های هادی به مناطق کم‌برخوردار انجام شده است.

وی کسب رتبه‌های برتر در بین فرمانداری های استان کرمانشاه در زمینه طرح تکریم ارباب رجوع، طرح خدمات سفر نوروزی و پدافند غیر عامل را از توفیقات فرمانداری کنگاور برشمرد.

انتهای پیام/2700/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول