اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌ هیئت‌مدیره شرکت پتروشیمی زنجان:

مشکلات پتروشیمی زنجان برای آغاز فعالیت حل شده است

رئیس هیئت‌مدیره شرکت پتروشیمی زنجان با تاکید بر حل مشکلات پیش‌رو برای آغاز فعالیت پتروشیمی زنجان گفت: هزینه‌ کردن تدریجی تسهیلات در به سرانجام رسیدن این پروژه تاثیرگذار است.

مشکلات پتروشیمی زنجان برای آغاز فعالیت حل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، افضل موسوی یک‌شنبه‌شب در جمع خبرنگاران عام بودن شرکت پتروشیمی زنجان را از عوامل مشکلات بروز کرده برای این شرکت دانست و اظهار کرد: این شرکت ابتدا باید به صورت سهامی خاص ثبت می‌شد و بعد از به تولید رسیدن به سهامی عام تغییر می‌کرد تا مشکلات کنونی در روند راه‌اندازی آن بروز نمی‌کرد.

وی موفقیت طرح افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی زنجان را از راه‌های پیش‌برد برنامه‌ریزی انجام شده برای این شرکت اعلام و اضافه کرد: تزریق تدریجی و در نتیجه هزینه‌ کردن تدریجی تسهیلات، در به سرانجام رسیدن این پروژه تاثیرگذار است و می‌تواند امور را تسهیل کند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت پتروشیمی زنجان با بیان اینکه اغلب مشکلات بزرگ این شرکت از جمله گاز، آب و حتی تکنولوژی مورد نیاز آن حل شده است، تصریح کرد: این شرکت در حال حاضر شبیه اسب زین کرده است و اگر سهامداران بومی و هم‌استانی در افزایش سرمایه آن مشارکت نکنند، راه‌های دیگر از جمله جلب مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی پیش‌بینی شده است.

موسوی در پاسخ به سئوالی در مورد جلب دوباره اعتماد از دست رفته مردم استان زنجان برای مشارکت در پروژه‌های سرمایه‌گذاری از جمله پتروشیمی گفت: عملکرد هیئت‌مدیره در حل مشکلات موجود این شرکت، نکته امیدبخش این پروژه برای آینده محسوب می‌شود.

وی افزایش سرمایه پیش‌بینی شده برای شرکت پتروشیمی زنجان را 2 هزار میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: به ازای 40 درصد افزایش مشارکت سرمایه سهامداران، دولت هم 60 درصد در پروژه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت پتروشیمی زنجان با بیان اینکه مردم زنجان به لحاظ فراوانی، 94 درصد از سهام پتروشیمی زنجان را در حال حاضر در اختیار دارند، ابراز کرد: اگر مردم در افزایش سرمایه پیش‌بینی شده مشارکت کنند این موازنه حفظ وگرنه به نفع مشارکت‌کنندگان خارج از حق تقدم خرید سهم، تغییر خواهد کرد.

موسوی با تاکید بر اینکه هیئت‌مدیره فعلی نقشی در مشکلات گذشته شرکت پتروشیمی زنجان نداشته است، افزود: این هیئت‌مدیره تمام تلاش خود را برای بازگرداندن اعتماد به این پروژه انجام داده است.

وی با بیان اینکه شرکت در حال احداث نمی‌تواند سوددهی داشته باشد، ادامه داد: اصولا تعریف سود برای شرکت در حال احداث معنی ندارد.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت پتروشیمی زنجان با تاکید مجدد بر اینکه دولت قبلی در جریان تاسیس این شرکت سهمی را به بانک واگذار و سپس از آن گرفته و به بخش خصوصی سپرده است، ادامه داد: این هیئت‌مدیره در قبال عملکردهای گذشته تقصیری ندارد و همه تلاش خود را برای فعال کردن مجدد پروژه انجام داده است.

انتهای پیام/73004/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول