اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کشور دولت اصلاحات:

مجلس وکیل‎الدوله نمی‎خواهیم/کارنامه دولت‎ها با مردم صحبت می‎کند

وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: مجلسی می‎خواهیم که مکمل اندیشه‌های اصلاح‌طلبانه باشد و بتواند دولت را در سیاست خارجی داخلی و مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کمک کند، نه اینکه وکیل‌الدوله باشد.

مجلس وکیل‎الدوله نمی‎خواهیم/کارنامه دولت‎ها با مردم صحبت می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی‌لاری عصر امروز در گردهمایی اصلاح‎طلبان دولت تدبیر و امید و گرامی‌داشت شهدای پنج آذر گرگان که در مکتب‌الحسین شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: باید چهار دولت پس از انقلاب را با آیتم‌های اقتصاد، فرهنگ، سیاست خارجی و تعامل بین اقوام مقایسه و نمره داد.

وی تصریح کرد: یکی از جاهایی که معمولاً اشتباه صورت می‌گیرد آن‌ جایی بوده که عده‎‎ای تریبون دست‌شان است و شروع به شعاردادن می‎کنند، اینکه ما که بودیم و چه کردیم باید مطرح شود باید کسانی که بودند نقد شوند نه کسانی که خواهند آمد.

موسوی‌لاری با بیان اینکه باید عملکرد دولت‎ها در مسائل اقتصادی، معیشت مردم و مهار تورم مورد بررسی قرار گیرد، افزود: ما باید براساس ملاک‎هایی که به عنوان سند بالادستی برنامه‎ریزی کشور و سیاست‎های کلی که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده است، دولت‎های مختلف را ارزیابی کنیم.

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‎طلبان در انتخابات مجلس دهم افزود: شاخص رشد در صنعت، کشاورزی و خدمات در دولت اصلاحات در چه مرحله‎ای بوده یا در دولت سازندگی و دوران هشت ساله اصول‌گرایان با محوریت احمدی‌نژاد چگونه اداره شده است و چگونه دولت به رئیس‌جمهور بعدی تحویل داده شده، باید به صورت جدی بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه داوری بر اساس گفته‎ها کافی نیست، بیان داشت: کارنامه دولت‎ها با مردم صحبت می‌کند و کارکردهای آنان را نشان می‌دهد، همچنین جریان اصلاح‎طلبی وظیفه خود می‌داند از قانون اساسی با همه مشخصاتش دفاع کند و خودش را بخشی از نظام که میثاق آن قانون اساسی است، می‌داند.

موسوی‌لاری گفت: جریان اصلاح‌طلبی خودش را در متن انقلاب می‌داند و هم قبل و بعد از انقلاب اسلامی سهم داشته است نیاییم شعاری برخورد کنیم.

* دولت احمدی‌نژاد یک قرن درآمد نفتی را معلوم نیست چه کرد

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‎طلبان در انتخابات مجلس دهم با تأکید بر اینکه عرصه انتخابات عرصه حضور و تقویت نظام اسلامی است، ابراز داشت: اینکه آقای الف یا خانم ب انتخاب می‌شوند یا نمی‌شوند، مسئله دوم بوده و مسئله اصلی این است که ما از طریق انتخابات و صندوق‎های رأی به تغییر مدیریت می‌اندیشیم.

موسوی‌لاری بیان داشت: هشت سال دولت احمدی‌نژاد بیش از 800 میلیارد دلار درآمد به اندازه یک قرن درآمد نفتی را معلوم نیست چه کرده است، از نظر توسعه قرار بود کشور در برنامه چهارم که اولین سال دولت اصولگرایان بود، رشد هشت درصدی داشته باشد وقتی دولت را تحویل دادند به رشد منفی 5.6 رسیده بود که باید دید این سرمایه ملی کجا رفت.

وی گفت: البته ما نمی‎توانیم یک دولت را مقصر بدانیم، بالاخره بخش‎های نظارتی و مجلس نیز در این زمینه مقصر هستند، ما دل‌مان مجلسی می‎خواهد که بتواند مسائل را نظارت و کنترل کند.

* مجلس وکیل‎الدوله نمی‎خواهیم

وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: ما دو تابلو داریم، تابلوی 84 که اصلاح‌طلبان با هم اختلاف داشتند و چهار کاندیدا داشتند یک آقای گمنامی آمد و رأی آورد و آن همه مسائل برای کشور ایجاد شد، یک تابلوی دیگری هم داریم که در سال 92 اصلاح‌طلبان نشستند و عقل‌شان را روی هم گذاشتند و دورنمای بهتری برای کشور ترسیم کردند.

موسوی‌لاری بیان داشت: آدم عاقل این طور نیست که یک پله بالا رفته و دوباره پایین بیاید، ما در انتخابات 92 یک پله بالا رفتیم و اکنون مجلسی می‎خواهیم که مکمل اندیشه‎های اصلاح‌طلبانه باشد و بتواند دولت را در سیاست خارجی داخلی و مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کمک کند، نه اینکه وکیل‌الدوله باشد و این جزء با اجماع، اتحاد و از خودگذشتگی حاصل نخواهد شد.

انتهای پیام/83001/ج40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول