اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

مشاور کمیته بازنگری قراردادهای جدید نفتی:

مدت زمان اجرای قراردادهای جدید نفتی 20 سال است

مشاور کمیته بازنگری قراردادهای صنعت نفت گفت: مدت زمان اجرای قراردادهای جدید 20 سال است.

مدت زمان اجرای قراردادهای جدید نفتی 20 سال است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگازی فارس مشاور کمیته بازنگری قراردادهای صنعت نفت در کنفرانس بین المللی رونمایی از قراردادهای جدید صنعت نفت با اشاره به اینکه مدت زمان اجرای قراردادهای جدید 20 سال است، گفت: توسعه صنعت نفت ایران با این قرار دادها می تواند با روش های IOR و EOR تا ٢٥ سال هم قابل افزایش باشد.

نصرالله ابراهیمی تصریح کرد: قراردادهای IPC همانند RSC است که برای پروژه های بالادستی از اکتشاف تا توسعه و تولید و بهره برداری می تواند طولانی باشد.

وی تصریح کرد: این قرارداد هشت بخش و ٤١ماده دارد که بخش نخست، تعاریف و شرح کار و قلمرو قرارداد و بخش دوم طول عمر قرارداد و استرداد به شرکت ملی نفت قرار است.

مشاور کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، بخش سوم را شامل حقوق و تکالیف شرکت ملی نفت برای ارائه کمک، بخش چهارم را حقوق و تعهدات پیمانکار، بخش پنجم برنامه های کاری، بخش ششم بازیافت هزینه های نفتی، بخش هفتم حساب و کتابها و تاییدیه های حسابرسی و بخش هشتم را واگذاری و نحوه آن اعلام کرد.

وی گفت: مدل جدید قراردادهای نفتی همچنین پیوستهای عملیات اکتشافی، طرح و عملیات توصیفی، رویه های حسابداری، توصیف منطقه عملیاتی و روند هماهنگی را شامل می شود.

مشاور کمیته بازنگری قراردادهای نفتی ادامه داد: مسئولیت تامین پروژه برعهده سرمایه گذار است و حقوق شرکت سرمایه گذار خارجی برای بهره برداری در تولید وجود دارد؛ ضمن این که قانون حداکثر استفاده از توان داخلی در این قراردادها لحاظ شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول