اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با الگوگیری از چهار استاد معروف قرآن صورت می‌گیرد

برگزاری طرح الگوی تلاوت ویژه دانش‌آموزان قمی

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری طرح الگوی تلاوت ویژه دانش‌آموزان قمی با الگوگیری از چهار استاد معروف قرآن خبر داد.

برگزاری طرح الگوی تلاوت ویژه دانش‌آموزان قمی

جلال خدامحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به طرح الگوی تلاوت اظهار کرد: این طرح در دوره ابتدایی به صورت مسابقات قرائت قرآن برگزار می‌شود که در دوره متوسطه اول به صورت پیشنهادی برای کلاس‌های قرآن است.

وی خاطرنشان کرد: تلاوت‌های چهار نفر از استادان معروف جهان اسلام مانند عبدالباسط، منشاوی، مصطفی اسماعیل و شحات محمد انور در این طرح ارائه می‌شود که در دو مرحله مقدماتی و نهایی مسابقه آن برگزار خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه این طرح زمینه قاری شدن افراد را در آینده فراهم می‌کند، گفت: دانش‌آموزان مستعد بخشی از مجموعه تلاوت‌ها را انتخاب کرده و در مدرسه برای معاون پرورشی و قرآن آنها را ارائه می‌دهند و در نهایت در مرحله مقدماتی مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

وی عنوان کرد: پس از مرحله نخست مسابقات از هر مدرسه، یک نفر به مرحله دوم مسابقات معرفی و سپس همایش طرح الگوی تلاوت برگزار می‌شود.

خدامحمدی اشاره به اهمیت برگزاری طرح الگوی تلاوت گفت: زمانی که دانش‌آموزان به تلاوت قرآن بپردازند، این انگیزه در آنها ایجاد می‌شود تا در جمع به تلاوت قرآن بپردازند، بنابراین به تدریج به قاریان نمونه‌ای تبدیل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری چنین طرح‌هایی چهره‌های برتر تلاوت قرآنی در بین دانش‌آموزان شناسایی می‌شود و در مراحل دیگر آموزش این دانش‌آموزان در دستور کار قرار می‌گیرد که بلافاصله پس از مرحله نهایی به مراکز دارالقرآن معرفی می‌کنیم تا به صورت تخصصی وارد تلاوت قرآن شوند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم تلاوت را یکی از راه‌های انس دانش‌آموزان با قرآن ذکر کرد و افزود: دانش‌آموزان پس از تلاوت و قرائت ناخودآگاه به سراغ تدبر و مفاهیم قرآنی می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: قرآن برنامه زندگی بشر است، بنابراین اگر بشر بخواهد به سعادت برسد، باید به قرآن مراجعه کند، زیرا خلاصه همه کتاب‌های انبیا است و اگر دانش‌آموز، معلم و کارمند بخواهند به سعادت برسند، باید با قرآن هدایت شوند.

خدامحمدی یادآور شد: با تلاوت قرآن، انس و الفت ایجاد می‌شود ولی نباید به این امر اکتفا کرد و باید به تدبر در آیات قرآن پرداخت، زیرا این قرآن سبب سعادت انسان‌ها می‌‌شود.

انتهای پیام/78003/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول