اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

در واکنش به انتقاد‌های سرمربی تیم ملی تکواندو

مهماندوست: حقوق من چه ربطی به قهرمانی آذربایجان دارد؟/ مقانلو برای 30 سکه قهر کرد

سرمربی تیم ملی تکواندوی آذربایجان گفت: نمی‌دانم حقوق من چه ارتباطی به پیروزی اخیر تیم ملی آذربایجان دارد.

مهماندوست: حقوق من چه ربطی به قهرمانی آذربایجان دارد؟/ مقانلو برای 30 سکه قهر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان جدال دو روزه 8 تیم برتر جهان در مسابقات جام جهانی 2015 که به میزبانی مکزیک برگزار شد، در گروه مردان، آذربایجان به عنوان قهرمانی رسید و تیم ملی ایران بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد. در پایان این رقابت‌ها اسامی برترین‌های این دوره از مسابقات از سوی فدراسیون جهانی تکواندو اعلام شد که در بخش مردان رضا مهماندوست به عنوان بهترین مربی جهان و میلاد بیگی تکواندوکار ایرانی‌ الاصل تیم آذربایجان نیز بعنوان بهترین تکواندوکار جهان معرفی شدند. طبق روال همیشه رسانه‌های داخلی به بازتاب خبر برترین‌های این رقابت‌ها پرداختند و با توجه به ایرانی بودن دو گزینه از برترین‌های این دوره از مسابقات بازتاب رسانه‌ای بسیار زیادی در داخل ایران رخ داد. در کنار بازتاب خبری برترین‌های این دوره از رقابت‌ها، اکثر رسانه‌ها گفت‌وگویی با رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی آذربایجان داشتند که این صحبت‌ها گویا چندان باب میل بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو نبود و بلافاصله در واکنش عجیبی انتقاد‌های شدیدی را از مهماندوست داشت. البته او در ادامه انتقادهای خود از رسانه‌‌ها نیز برای بازتاب برترین‌های این دوره از رقابت‌ها و مصاحبه‌های منتشر شده از مهماندوست گلایه کرد.

رضا مهماندوست در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در واکنش به انتقاد‌های شدید مقانلو، اظهار داشت: کاملا به یاد دارم وقتی تیم ملی ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون اول شد، جوایز هر کدام از مربیان 30 سکه بهار آزادی بود که مقانلو قهر کرد و پاداش را دریافت نکرد و نامه‌ای تهیه و از مربیان دیگر بر علیه وزیر ورزش امضا جمع کرد.

وی در ادامه افزود: وزیر ورزش در جواب اعلام کرد که این پاداش ها طبق مصوبه است و هر کسی نمی‌خواهد پاداش را دریافت نکند. مقانلو هم به همین دلیل قهر کرد و پاداش را دریافت نکرد به هوای اینکه، شاید پاداش‌ها بیشتر شود، اما پس از اینکه دید خبری نشد، چند نفر را واسطه کرد و بعد از کلی دوندگی همان 30 سکه رو دریافت کردند.

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندوی ایران گفت: مربیگری در تیم ملی را با ماهی 60 هزار تومان شروع کردم. در آن مقطع مقانلو در تیم ملی شاگردم بود (در لیون 2000، فرانسه) اما به او حق می دهم که چند سالی را که به عنوان دستیار کنارم بود حالا این طوری با من برخورد کند. البته در آن مقطع با اصرار پولادگر و ذوالقدر قبول کردم، اما من با این حال دوستش دارم و نباید حرفی بزنیم که بعدا پشیمان شویم.

مهماندوست در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: انسان باید فروتن باشد. با این باخت چیزی از ارزش تیم ملی ایران، فدراسیون و بچه‌های تیم ملی کم نمی‌شود، چون واقعا همه آنها خوب هستند و امیدوارم همه آنها با همین روال ادامه بدهند و مدال طلای المپیک را کسب و دل ملت ایران را شاد کنند.

وی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: نمی‌دانم حقوق من چه ارتباطی به این پیروزی اخیر تیم ملی آذربایجان دارد! البته گفتم که با این باخت‌ها هیچ چیز از ارزش تیم ملی ایران و فدراسیون تکواندو کم نمی‌شود. قشنگی ورزش به همین پیروزی‌ها و باخت‌ها است. مهم این است که از این نتایج درس بگیریم نه اینکه موضع گیری کنیم. من همیشه از کادرفنی تیم ملی تعریف کرده‌ام.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول