اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‎ای گلستان:

دکل‎های نفت و گاز در گلستان مستقر شد/ فضای کسب و کار مناسب نیست

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‎ای گلستان از استقرار دکل حفاری چاه‎های نفت و گاز در این استان خبر داد.

دکل‎های نفت و گاز در گلستان مستقر شد/ فضای کسب و کار مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی مرگدری پیش از ظهر امروز در مجمع عالی شورای قشر سازمان بسیج کارگری استان گلستان اظهار کرد: نخستین دکل حفاری به منظور اکتشافات نفت و گاز در استان گلستان استقرار یافت که باید تست لازم روی آن انجام شود که با این اقدام، گلستان وارد استان‎های نفت و گاز کشور می‎شود.

وی درخصوص پروژه بندر خواجه‎نفس تصریح کرد: بندر خواجه‎نفس بعد از 11 سال توقف با سرمایه‎گذاری جدید فعال می‎شود، راه‎آهن گرگان- مشهد نیز امیدواریم زودتر آغاز شود.

از جزئی‎ترین تا کلی‎ترین موضوعات و پروژه‎های آینده‎ساز گلستان را توأمان پیگیری می‎کنیم

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‎ای گلستان با اشاره به اینکه برای تقویت حوزه تولید جلسات مختلفی در استان گذاشته شد، افزود: نتوانستیم خدمات قابل توجهی به حوزه فعالان اقتصادی داشته باشیم، اما بانک‎ها را متقاعد کردیم از واحدهای تولیدی حمایت کنند.

مرگدری وضعیت فضای کسب و کار را نامناسب خواند و گفت: دولت و مجلس برای اصلاح قوانین و مقررات به منظور بهبود فضای کسب و کار تلاش می‎کنند تا فضای ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 130 جلسه کارشناسی با 48 دستگاه اجرایی برای تهیه اسناد استان گلستان برگزار شد، ابراز داشت: در این جلسات از جزئی‎ترین تا کلی‎ترین موضوعات بررسی شد، از نوغان‌داری که فعالیت روستایی است غافل نماندیم و تا پروژه‎های آینده‎ساز مانند منطقه آزاد را توأمان پیگیری کردیم.

بسیج سازندگی می‎تواند کمک خوبی برای استان باشد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‎ای گلستان با بیان اینکه بسیج سازندگی می‎تواند کمک خوبی برای استان باشد، گفت: طرح تکاپو اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز می‎تواند واحدهای خرد و کوچک استان را زیرپوشش قرار دهد.

مرگدری افزود: مباحث مربوط به منطقه آزاد استان گلستان در مجلس شورای اسلامی تمام شد که باید در صحن علنی بیاید و امیدواریم رأی آورد.

وی بیان داشت: اینکه در گذشته بمانیم زمان را از دست می‎دهیم و هم اینکه مشکلی از مشکلات برطرف نمی‎شود هرچند شناخت گذشته الزام و ضرورت است، اقتصاد ما بانک‎محور است و بانک‎های ما نیز ورشکسته هستند، البته تلاش‎ها و راهکارهایی برای برون‎رفت از این وضعیت تعبیه شده، همان‌طور که بیش از 36 سال انقلاب اسلامی پیش رفته در آینده نیز فضای روشنی در پیش دارد.

اسناد گلستان بر اساس اقتصاد مقاومتی تهیه شده است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‎ای گلستان با اشاره به اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری را در مذاکرات نباید تفسیر به رأی کنیم، اظهار کرد: رهبری فرمودند که باید همدل و همزبان باشیم و هر جا که لازم باشد، خودشان به دولت و ملت تذکر می‎دهند.

مرگدری با بیان اینکه سند برنامه ششم در قالب اقتصاد مقاومتی تعیین شده است، گفت: تمامی اسناد گلستان در بستر اقتصاد مقاومتی بوده است ما در این زمینه احساسی برخورد نکردیم، بلکه کاملا عاقلانه، عالمانه و بر اساس خرد جمعی جلو رفتیم.

انتهای پیام/83001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول