اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

دانشگاه آزاد مانند حوزه های علمیه خواهد بود!

هاشمی رفسنجانی: دانشگاه آزاد دانشگاهی است که روح امام یقینا همیشه آن جا حاکم خواهد بود و راه امام را خواهد رفت. این مدرسه نظیر مدارسی است که امام در آن به تحصیل پرداخته اند و شامل رشته هایی است که با نیاز زندگی مردم بیشتر در ارتباط است.

دانشگاه آزاد مانند حوزه های علمیه خواهد بود!

رخدادهای 25 آذر 1361

چکیده

  • از سوی امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مسائل قضایی کشور پیام مهمی خطاب به متصدیان امور کشور انتشار یافت .

 

  • هاشمی رفسنجانی در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت :  دانشگاهی که روح امام یقینا همیشه آن جا حاکم خواهد بود و راه امام را خواهد رفت. 

 

  • میرحسین موسوی: استعمارگران تنها از طریق سلطه فرهنگی می توانند سلطه خودشان را حفظ کنند و حفظ سلطه سیاسی و نظامی بدون سلطه فرهنگی غیر ممکن است .

 

  • روزنامه دیلی اکسپرس: رئیس جمهور آمریکا و مشاورانش به طور بسیار سری و محرمانه بر سر تحویل 90 دستگاه از پیشرفته ترین انواع هلی کوپترهای نظامی ساخت آمریکا به عراق به توافق رسیده اند .

 

  • سپاهیان اسلام در ادامه عملیات انصارالله در میان برف و یخ و سرمای شدید کردستان توانستند مقر مهم دیگری از ضد انقلاب که در روستای صعب العبور شیان واقع شده بود را فتح کنند.

 

  • دادستان دادگاه انقلاب اسلامی باختران در رابطه با پرونده ترور شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی : این که از سوی ضد انقلاب شایع شده بود که منافق عامل نفوذی بوده است ما این مسئله را به شدت تکذیب می کنیم. 

فرمان هشت ماده ای امام خمینی برای تامین اجتماعی و قضایی مردم

از سوی امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مسائل قضایی کشور پیام مهمی خطاب به متصدیان امور کشور انتشار یافت . در بخشی از این پیام آمده است : در  تعقیب تذکر به لزوم اسلامی نمودن تمام ارگان های دولتی به ویژه دستگاه های قضایی و لزوم جانشین نمودن احکام الله در نظام جمهوری اسلامی به جای احکام طاغوتی رژیم جبار سابق لازم است تذکراتی به جمیع متصدیان امور داده شود.

در این فرمان مهم هشت ماده ای نکاتی به عموم مسئولین قضایی و سیاسی کشور تذکر داده شده است که اهم این نکات عبارتند از ؛  

1-هیچ کس حق ندارد کسى را بدون حکم قاضى که از روى موازین شرعیه باید باشد توقیف کند یا احضار نماید، هر چند مدت توقیف کم باشد. توقیف یا احضار به عنف، جرم است و موجب تعزیر شرعى است.

2-هیچ کس حق ندارد در مالِ کسى چه منقول و چه غیر منقول، و در مورد حق کسى دخل و تصرف کند یا توقیف و مصادره نماید مگر به حکم حاکم شرع، آن هم پس از بررسى دقیق و ثبوت حکم از نظر شرعى.

3-هیچ کس حق ندارد به خانه یا مغازه و یا محل کار شخصى کسى بدون اذن صاحب آنها وارد شود یا کسى را جلب کند، یا به نام کشف جرم یا ارتکاب گناه تعقیب و مراقبت نماید، و یا نسبت به فردى اهانت نموده و اعمال غیر انسانى- اسلامى مرتکب شود، یا به تلفن یا نوار ضبط صوت دیگرى به نام کشف جرم یا کشف مرکز گناه گوش کند، و یا براى کشف گناه و جرم هر چند گناه بزرگ باشد، شنود بگذارد و یا دنبال اسرار مردم باشد، و تجسس از گناهان غیر نماید یا اسرارى که از غیر به او رسیده و لو براى یک نفر فاش کند. تمام اینها جرم [و] گناه است و بعضى از آنها چون اشاعه فحشا و گناهان از کبایر بسیار بزرگ است، و مرتکبین هر یک از امور فوق مجرم و مستحق تعزیر شرعى هستند و بعضى از آنها موجب حد شرعى مى‏باشد.

امام خمینی در بند دیگری از این بیانیه متذکر شدند :  آنچه ذکر شد و ممنوع اعلام شد، در غیر مواردى است که در رابطه با توطئه‏ها و گروهکهاى مخالف اسلام و نظام جمهورى اسلامى است که در خانه‏هاى امن و تیمى براى براندازى نظام جمهورى اسلامى و ترور شخصیتهاى مجاهد و مردم بیگناه کوچه و بازار و براى نقشه‏هاى خرابکارى و افساد فى الأرض اجتماع مى‏کنند و محارب خدا و رسول مى‏باشند، که با آنان در هر نقطه که باشند، و همچنین در جمیع ارگانهاى دولتى و دستگاههاى قضایى و دانشگاهها و دانشکده‏ها و دیگر مراکز با قاطعیت و شدت عمل، ولى با احتیاط کامل باید عمل شود.(1)

 

دانشگاه آزاد مانند حوزه های علمیه خواهد بود !

هاشمی رفسنجانی در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت : من پس از مشورت های بسیار با هیئت دولت ، دانشمندان و اعضای شورای اقتصاد و نظر موافق آنان تصمیم گفتیم که مسئله ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی را با مردم مطرح کنیم که این امر ما را بیشتر تشویق کرد .

وی در ادامه با اشاره به درخواست کمک از امام خمینی به منظور قدم اول در این راه گفت : خوشبختانه امام خمینی مبلغی در حدود یک میلیون تومان به این امر اختصاص دادند که ما هم اکنون از پول امام تبرکا داریم سنگ های اولیه این بنا را می گذاریم و خود این مسئله برای ما بهترین آغاز می باشد .

وی همچنین اظهار داشت : دانشگاهی که روح امام یقینا همیشه آن جا حاکم خواهد بود و راه امام را خواهد رفت این مدرسه نظیر مدارسی است که امام در آن به تحصیل پرداخته اند و شامل رشته هایی است که با نیاز زندگی مردم بیشتر در ارتباط است . (2)

موسوی : استعمارگران با سلطه فرهنگی می توانند سلطه خودشان را حفظ کنند

میرحسین موسوی در مجمع فوق العاده دانشجویی به مناسبت سالگرد وحدت حوزه و دانشگاه گفت : استعمارگران تنها از طریق سلطه فرهنگی می توانند سلطه خودشان را حفظ کنند و حفظ سلطه سیاسی و نظامی بدون سلطه فرهنگی غیر ممکن است .

نخست وزیر آن گاه با اشاره به اهداف استعمارگران از تاسیس و راه اندازی دانشکده ای به نام مردم شناسی گفت : استعمارگران توسط این رشته شناخت عمیق از اصول و عقاید و فرهنگ جهان سوم به دست آورده و نقشه هایشان را بر اساس آن طراحی می کنند .

دانشگاه در ایران برای اسلام ستیزی تاسیس شد

موسوی با بیان این که اسلام ستیزی در تمام ابعاد آن در زمان رضا خان ظاهر شد گفت : باید دید دانشگاه که رضاخان خائن و عامل انگلیس تاسیس کرد چه نقشی را بازی کرد و مبلغ چه ارزش هایی بود که در آن صورت است که می توان انقلاب فرهنگی را حس کرد .

موسوی گفت : با توجه به تاریخ باستان شناسی متوجه می شویم که استعمار فرهنگی که سازمان یافته است و جنبه جهانی هم دارد سعی داشته پیکر امت واحد اسلامی را خرد کند و برای هر یک از کشورهای اسلامی یک شناسنامه اسلامی مجزا و جدا از دیگر کشورهای اسلامی ایجاد نماید .

وی با تاکید بر این مطلب که استعمار مصر است که قبل از هر چیز فرهنگ ملت ها را از بین ببرد گفت : برنامه حذف مکتب خانه ها و جایگزین کردن مدارس کار استعمار بود ، رژیم سابق در سیاست اسلام زدایی چه از طریق دانشگاه و چه از طریق دانشگاه و چه از راه های دیگر با مارکسیست ها یک خط را دنبال می کرد و به عبارت ساده تر مارکسیست ها در اسلام زدایی جامعه ما با رژیم تشریک مساعی می کردند . (3)

آمریکا 90 هلیکوپتر نظامی در اختیار صدام می گذارد

روزنامه دیلی اکسپرس که منعکس کننده نظرات دولت انگلیس است در شماره 13 دسامبر 1982 تحت عنوان کوشش ریگان در سرپوش گذاشتن بر روی قرارداد بزرگ فروش سلاح به عراق می نویسد : ریگان رئیس جمهور آمریکا و مشاورانش به طور بسیار سری و محرمانه بر سر تحویل 90 دستگاه از پیشرفته ترین و جدید ترین انواع هلی کوپترهای نظامی ساخت آمریکا به عراق یکی از مشتریان مهم سلاح های ساخت شوروی به توافق رسیده اند .

مقامات مطلع از منابع اطلاعاتی می گویند فروش هلی کوپترهای شرکت هاگزسوما که مجهز به تورهای جت می باشند به طریقی صورت گرفته که در صورت ظاهر یک معامله عادی تجاری به نظر برسد و این سیاست به دلیل جلوگیری از ایجاد جنجال در کنگره آمریکا علیه سیاست های فروش اسلحه ریگان در جهت حمایت از رژیم های دیکتاتوری ضد کمونیست اتخاذ شده است .

 

به قرار معلوم وزارت امورخارجه آمریکا به طور محرمانه اجازه صدور گواهی های تجاری لازم برای تحویل هلی کوپترهای آمریکایی به عراق را داده است . این هلی کوپترها از طریق یک شرکت ظاهرا تجاری در اردن به عراق ارسال می گردد . (4)

مقر مهم ضد انقلاب در منطقه شیان آزاد شد

رزمندگان غیور اسلام در میان سرمای شدید کوه های سر به فلک کشیده کردستان همچنان سرکوب عمال و وابستگان دو ابرقدرت شرق و غرب و ایادیشان را با جان و دل ادامه می دهند.

بر پایه گزارش واحد خبر روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه کردستان ظرف چند روز اخیر سپاهیان اسلام متشکل از برادران سپاه ، ارتش ، ژاندارمری و برادران پیش مرگ کرد مسلمان با یاری خدا و در ادامه عملیات انصارالله در میان برف و یخ و سرمای شدید کردستان توانستند مقر مهم دیگری از ضد انقلاب که در روستای صعب العبور شیان واقع شده بود را فتح کنند.

روستای شیان فاقد هرگونه راه ماشین رو بوده و رزمندگان اسلام پس از آزاد سازی این روستا ، روستاهای دوشان و نبوه را که آن ها هم از توابع سنندج می باشند و برای ضد انقلاب نقاط مهمی محسوب می شدند را پاکسازی کردند . (5)

هویت عامل ترور شهید آیت الله اشرفی اصفهانی اعلام شد

حجت الاسلام والمسلمین افشاری حاکم شرع و فرهادیان دادستان دادگاه انقلاب اسلامی باختران طی مصاحبه ای در خصوص مسائل مختلف و منجمله رسیدگی به پرونده ترور شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی توضیحاتی دادند .

فرهادیان دادستان دادگاه انقلاب اسلامی باختران در مورد رسیدگی به پرونده ترور شهید آیت الله اشرفی اصفهانی گفت : این پرونده در دو بعد در مراجع قضایی مورد بررسی قرار گرفت یکی در مورد قصور احتمالی مامورین انتظامی و محافظین شهید بود که قسمت مربوط به برادران سپاه رسیدگی و حکم لازم صادر شد و قسمت مربوط به برادران شهربانی نیز در حال رسیدگی می باشد .

وی اضافه کرد : یک قسمت دیگر پرونده مربوط به شناسایی منافق معدوم بود که موفق به این کار شدیم نام وی محمد حسین کرمی از اهالی همدان می باشد که مدت ها از خانواده اش متواری بوده است .

وی آن گاه گفت : این که از سوی ضد انقلاب شایع شده بود که منافق عامل نفوذی بوده است ما این مسئله را به شدت تکذیب می کنیم و ضد انقلابیون به این وسیله قصد تضعیف دارند . (6)

پی نوشت:

1-صحیفه امام ، جلد 17 ، صفحه 139  ، گفتنی است فرمان هشت ماده ای امام به تاریخ 24 آذر صادر شده و در روزنامه های 25 آذر بازتاب یافته است .

2-کیهان ، 25 آذر 1361 ، صفحه 2

3- جمهوری اسلام ، 25 آذر 1361 ، صفحه 10

4- کیهان ، 25 آذر 1361 ، صفحه 20

5- جمهوری اسلامی ، 25 آذر 1361 ، صفحه 2

6- اطلاعات ، 25 آذر 1361 ، صفحه 4

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول