اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

ویژه‌ برنامه‌های نخستین هفته علمی تمدن نوین اسلامی اعلام شد

مدیر هفته علمی تمدن نوین اسلامی گفت: افتتاحیه هفته علمی تمدن نوین اسلامی (30 آذر) در مسجد جمکران و اختتامیه (7 دی ماه) در دانشگاه علامه طباطبایی برپا خواهد شد.

ویژه‌ برنامه‌های نخستین هفته علمی تمدن نوین اسلامی اعلام شد

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، فرزاد جهان‌بین مدیر هفته علمی تمدن نوین اسلامی صبح امروز (چهارشنبه 25 آذر ماه) در نشست خبری نخستین هفته علمی تمدن نوین اسلامی در مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا ویژه برنامه‌های این هفته را تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه تمدن اسلامی بحث تشریفاتی نیست که اگر از آن غفلت شود، دچار اعوجاج خواهیم شد، افزود: نخست باید مفهوم این تمدن را تشریح کنیم و آن را شناسایی کرده و سپس سیاست‌هایمان را در این قالب بگنجانیم، نقش مردم و نخبگان نیز در این راستا باید بازتعریف شود.

جهان‌بین با اشاره به تجربه جدیدی که از امسال با عنوان هفته تمدن نوین اسلامی داریم،‌ گفت: متأسفانه در کشور ما بحث هفته نظیر سایر کشورها باب نیست و بیشتر برنامه‌ها را در قالب یک همایش برپا می‌کنند، اما امسال تلاش کردیم 14 مرکز را در این حوزه درگیر همکاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه افتتاحیه هفته تمدن اسلامی در مسجد جمکران برگزار می‌شود، افزود: این مراسم 8:30 تا 12 (30 آذر) با سخنرانی حجج اسلام رحیمیان و سقای بی‌ریا و محسن الویری، آیت‌الله اراکی در ساختمان امام خمینی(ره) مسجد برپا خواهد شد و اختتامیه نیز (7 دی) با حضور آیت‌الله هاشمی شاهرودی و حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در این دانشگاه برپا می‌شود.

مدیر هفته علمی تمدن نوین اسلامی درباره دیگر برنامه‌های این هفته بیان داشت: 10 نشست علمی در هفت روز با عناوین علمی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(قزوین) با عنوان «آینده‌پژوهی تمدن نوین اسلامی» سی‌ام آذرماه، نشست «سیر تکوین تمدن نوین اسلامی» در دانشگاه عالی دفاع ملی، نشست یکم دی ماه در دانشگاه شاهد و دیگری در سالن همایش‌های بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برپا می‌شود.

وی با اشاره به همایش نیم روزه پژوهشگاه علوم و معارف اسلامی، در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی گفت: این همایش 8 صبح، اول دی ماه با سخنرانی شعبانی و ارائه 4 مقاله برپا می‌شود. دوم دی ماه نیز پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از ساعت 8:30 تا 12 همایشی خواهد داشت و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نیز 8 صبح(5 دی ماه) با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی همایشی و هفتم دی ماه ساعت 14 نشست دانشگاه شیراز برپا خواهد کرد.

جهان‌بین با اشاره به 24 پیش‌نشست هفته تمدن نوین اسلامی و 75 مقاله رسیده به دبیرخانه و 60 مقاله ارزیابی شده اظهار داشت: هر یک دانشگاه‌هایی که در همین زمینه همکاری با ما دارند، متعهد شده‌اند یک فصلنامه به این موضوع اختصاص داده و مقالات هفته را در فصلنامه‌های خود منتشر کنند. به 10 مقاله برگزیده این دوره نیز در مراسم افتتاحیه این هفته علمی جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول