اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

بهرام بیرانوند در گفت‌وگو با فارس:

دولت اهتمامی برای حل مشکل آلودگی هوا ندارد

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیاست، اولویت رئیس سازمان محیط زیست است، گفت: دولت اهتمامی برای حل مشکلات زیست‌محیطی و مشکل آلودگی هوا ندارد.

دولت اهتمامی برای حل مشکل آلودگی هوا ندارد

بهرام بیرانوند در گفت‌و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: در مورد حل مشکلات زیست محیطی از جمله آلودگی هوا و عملکرد سازمان محیط زیست در این زمینه باید گفت که اولویت رئیس سازمان محیط زیست نه تنها مسائل محیط زیست نیست بلکه سیاست اولویت اول رئیس این سازمان است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور با انتصاب خانم ابتکار در سمت ریاست سازمان محیط زیست نشان داد که محیط زیست برایشان مهم نیست و به دنبال جایگاهی می‌گشت که رئیس فعلی سازمان محیط زیست را با توجه به رویکرد و نگاه سیاسی در پستی قرار دهد که دستش باز باشد و با سازمان‌های مردم نهاد بتواند ارتباط برقرار کند.

این عضو کمیسیون کشاورزی افزود: بنابراین با این انتخاب مشخص شد که دولت اهتمامی برای حل مسائل محیط زیست و آلودگی هوا ندارد اما از طرف دیگر لایه‌های حکومتی ما دارای ساختاری است که با رفتن دولت‌ها آنها ثابت هستند و باید کار علمی و کارشناسی خود را انجام دهند و در مورد آلودگی هوا آنها نیز باید به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

وی اظهار داشت: در پاییز و زمستان، میلیون‌ها واحد دستگاه گرمایشی منازل و ادارات مختلف شروع به فعالیت می‌کنند و اینها نیز آلودگی تولید می‌کنند، البته ما طرحی در مجلس داریم که قانون مبارزه با آلودگی هوا است که در کمیسیون کشاورزی به تصویب رسیده است و منتظر نوبت طرح در صحن مجلس است آنجا مطرح شده است که حتی برای آلودگی ناشی از وسایل گرمایشی خانه‌ها و کارگاه‌ها و ادارات نیز دیده شده است که امیدواریم به تصویب برسد و در صورت اجرای آن تأثیر مثبتی در جلوگیری از آلودگی هوا خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول