اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

اسد: تنها راه رسیدن به صلح موازنه استراتژیک است

حافظ اسد رئیس جمهور سوریه: سوریه راه مبارزه را در پیش گرفته و تنها راه رهایی از چنگال امپریالیسم و صهیونیسم و آزادی کلیه اراضی اشغالی و رسیدن به یک صلح عادلانه همان برقراری موازنه استراتژیکی با دشمن است و سوریه نیز تسلیم را نپذیرفته است .

اسد: تنها راه رسیدن به صلح موازنه استراتژیک است

رخدادهای 28 آذر 1394

چکیده

  • طی مراسمی با پیام آیت الله خامنه ای رئیس جمهور ، آیت الله منتظری و نیز حضور نخست وزیر دیروز دانشگاه ها بازگشایی شد .

 

  • آیت الله خامنه ای : اینک شما ای استادان مسلمان و متعهد و ای دانشجویان مومن و مبارز ، ملتی بزرگ و انقلابی ، منتظر است که پس از دهها سال وابستگی و استعمار و استثمار فرهنگی برای نخستین بار حضور اسلام و طعم شیرین استقلال را در دانشگاه های خویش احساس کنند.

 

  • آیت الله منتظری : نباید فکر کنیم که انقلاب فرهنگی به پایان رسیده باید با شروع کار دانشگاه ها و به کار گیری استعدادهای اساتید و دانشجویان مومن به انقلاب اسلامی انقلاب فرهنگی را بارور ساخت.

 

  • آسوشیتدپرس: پس از آن که ایران اعلام کرد خواستار کاهش تولید نفت عربستان سعودی است کمیته بررسی بازار اوپک دیروز به این سازمان توصیه کرد قیمت نفت برای یک سال دیگر همچنان ثابت بماند .

 

  • خبرگزاری فرانسه از پاریس گزارش داد کمیته بین الملل سوسیالیست پیرامون خاورمیانه از یک راه حل مسالمت آمیز برای لبنان بر اساس طرح ریگان و پیشنهادات کنفرانس سران عرب در فاس پشتیبانی کرد .

 

  • حافظ اسد رئیس جمهور سوریه و دبیر کل حزب بعث این کشور در جلسه کمیته مرکزی دیروز این حزب گفت : موضع سوریه در برابر امپریالیسم و صهیونیسم تغییر نکرده و نخواهد کرد .

 

  • موسوی خوئینی ها: قبل از هر انتخاباتی در ایران یک عده یاوه گو و نوکر اجنبی شایع می کنند مردم در انتخابات شرکت نخواهند کرد زیرا تورم بالا رفته هیچ چیز پیدا نمی شود.

آیت الله خامنه ای تصریح کردند : انتظار ملت از دانشگاه ها پس از انقلاب فرهنگی

طی مراسمی با پیام آیت الله خامنه ای رئیس جمهور ، آیت الله منتظری و نیز حضور نخست وزیر دیروز دانشگاه ها بازگشایی شد . در بخشی از پیام آیت الله خامنه ای آمده است : امروز دانشگاه ها که روزی به دست توانا و قدرتمند امت حزب الله و به قصد و نیت پاکسازی حریم آن از لوث آثار و افکار غرب زده ، شرق زده و طاغوت زده به روی عناصر ضد اسلام و انقلاب بسته شده بود به دست همین امت و به روی دانشگاهیان متعهد و مسئول بازگشوده می شود .

ایشان افزودند : ملتی که یک کشور را با نثار خون عزیزترین فرزندان خویش از غاصبان و ستمگران بازستانده بود توانست سنگر دانشگاه را نیز از زیر سلطه عوامل ضد انقلاب خارج کند ، جای جای صحن دانشگاه ها که به خون دانشجویان و مردم مسلمان رنگین شده بود گواه است که ضد انقلاب تا محیط دانشگاه را به عرصه جنگ با ملت تبدیل نکرد و تا مغلوب ملت نشد از دانشگاه ها خارج نگردید .

آیت الله خامنه ای افزودند : آنان که می پنداشتند علم و فن و فرهنگ جز از طریق اتکا به غرب یا شرق به دست نمی آید دیدند که این بار نیز ملت بی اعتنا به توصیه مدعیان میان تهی ، راه خویش را یافته و به سوی سرمنزل مقصود در حرکت است .

ایشان خطاب به دانشگاهیان تاکید کردند : اینک شما ای استادان مسلمان و متعهد و ای دانشجویان مومن و مبارز ، به هوش باشید که ملتی بزرگ و انقلابی ، لایق همه گونه خدمت و فداکاری ، منتظر است که پس از دهها سال وابستگی و استعمار و استثمار فرهنگی برای نخستین بار حضور اسلام و طعم شیرین استقلال را در دانشگاه های خویش احساس کنند این انتظار بحق را پاسخگو باشید . (1)

آیت الله منتظری: انقلاب فرهنگی هنوز به پایان نرسیده است

آیت الله منتظری نیز در پیام خود تاکید کرده است : انقلاب فرهنگی به پایان نرسیده است افزود : یک انقلاب اساسی و کامل در تمام شئون و رشته های فرهنگی ما شاید سال ها به طول انجامد و به صرف طرح ها و برنامه های ذهنی و به دور از جریان عمل نمی توان به هدف اصلی رسید بلکه باید در عمل و در برخورد عینی با مسائل و مشکلات به یک انقلاب عینی و به دور از ذهن گرایی دست یافت از این رو نباید فکر کنیم که انقلاب فرهنگی به پایان رسیده باید با شروع کار دانشگاه ها و به کار گیری استعدادهای اساتید و دانشجویان مومن به انقلاب اسلامی و دادن امکانات لازم به آنان انقلاب فرهنگی را بارور ساخت.(2)

میرحسین موسوی : شیاطین پشت ارزش های جامعه سنگر می گیرند

میرحسین موسوی نخست وزیر در مراسم بازگشایی دانشگاه ها گفت : با نگاهی به تمام جوامع در طول تاریخ در یک سطح جغرافیایی می بینیم نیروهای شیطانی برای راه افتادن خود و برای مبارزه با نیروهای حق طلب ، از ارزش های مطلوب در آن جوامع استفاده می کنند.

وی افزود : در ویتنام ، خلیج فارس ، اقیانوس هند حاضر می شوند و از رژیم های ارتجاعی و خونخوار منطقه دفاع می کنند ، در شرق نیز همین مسئله وجود دارد برای دفاع از منافع طبقه پرولتاریا طبقه جدیدی برای بهره گیری از نعماتی که متعلق به همه مردم است به وجود می آورند.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود کفت : وقتی به سرنوشت دانشگاه در طول صد و حتی پنجاه سال اخیر نگاه می کنیم و همچنین به تاریخ دانشگاه بعد از انقلاب نگاه کنیم می بینیم که ضد انقلاب و ایادی آمریکا و ابرقدرت ها سعی کرده اند از ارزش های مورد اعتماد ملت حداکثر استفاده را بکنند و به همین دلیل انقلاب فرهنگی و بیرون راندن آن ها از دانشگاه ها ارزش فراوانی دارد . (3)

ایران خواستار کاهش تولید نفت عربستان شد

آسوشیتدپرس از وین گزارش داد : پس از آن که ایران اعلام کرد خواستار کاهش تولید نفت عربستان سعودی است کمیته بررسی بازار اوپک دیروز به این سازمان توصیه کرد قیمت نفت برای یک سال دیگر همچنان ثابت بماند .

عتیبه رئیس این کمیته گفت : تولید اوپک در سال 1983 باید مطابق تقاضا باشد ولی افزود : کمیته بررسی بازار اوپک در پی تقاضای ایران برای این که عربستان تولید خود را کاهش دهد تا ایران بتواند میزان تولید نفت خود را بالا ببرد حداکثری برای تولید نفت پیشنهاد نخواهد کرد . محمد غرضی وزیر نفت کشورمان در جلسه جمعه عربستان را متهم ساخت که تحت فشار ابرقدرت ها بازارها را از نفت لبریز می سازد وی از سازمان اوپک خواست تقاضای تهران را بپذیرد.(4)

بین الملل سوسیالیست از طرح ریگان و فاس پشتیبانی کرد

خبرگزاری فرانسه از پاریس گزارش داد کمیته بین الملل سوسیالیست پیرامون خاورمیانه که روز گذشته در پاریس تشکیل جلسه داد از یک راه حل مسالمت آمیز برای لبنان بر اساس طرح ریگان و پیشنهادات کنفرانس سران عرب در فاس پشتیبانی کرد .

رهبر حزب سوسیالیست پرتقال و رئیس این کمیته لزوم عقب نشینی نیروهای خارجی از لبنان ، شناسایی کشوری به نام اسرائیل و تصمیم گیری آزادانه از سوی ملت فلسطین را جهت استقرار صلح در خاورمیانه مورد تاکید قرار داد . (5)

حافظ اسد : تنها راه رسیدن به صلح موازنه استراتژیک است

حافظ اسد رئیس جمهور سوریه و دبیر کل حزب بعث این کشور در جلسه کمیته مرکزی دیروز این حزب گفت : موضع سوریه در برابر امپریالیسم و صهیونیسم تغییر نکرده و نخواهد کرد .

وی افزود : سوریه راه مبارزه را در پیش گرفته و تنها راه رهایی از چنگال امپریالیسم و صهیونیسم و آزادی کلیه اراضی اشغالی و رسیدن به یک صلح عادلانه همان برقراری موازنه استراتژیکی با دشمن است و سوریه نیز تسلیم را نپذیرفته است .

رئیس جمهور سوریه خطاب به سران مرتجع عرب نیز گفت : آن ها که دسیسه به کار برده و یا به کار خواهند برد باید بدانند که ملت ها خواب نیستند و خیانت افراد و گروه ها را نخواهند بخشید. وی گفت : از ما می خواهند واقع بین باشیم و واقعیت را قبول کنیم ، ولی آیا این واقع گرایی یعنی این که اشغال خاکمان توسط دشمنان را باید بپذیریم و به دشمن اجازه بدهیم به اهداف خود برسد و شرف و کرامت خود را زیر پا بگذاریم ؟ (6)

موسوی خوئینی ها : مردم مشت محکمی به دهان نوکران اجنبی زدند

موسوی خوئینی ها طی سخنانی در مراسم نماز جمعه زنجان که پریروز انجام شد گفت : مردم مشت محکمی به دهان نوکران اجنبی با حضور در انتخابات مجلس خبرگان زدند .

خوئینی ها گفت : ابرقدرت ها می خواهند بدانند ملت ایران که این همه شهید می دهد و محاصره اقتصادی شده است هدفش چیست ؟  وی افزود : در کدام کشور سراغ دارید 4 سال بعد از انقلاب 9 بار انتخابات انجام شده باشد ، این ها همه به برکت اسلام است . مردم از این حکومت چه دیده اند ؟

وی افزود : آمریکا به این نتیجه رسیده است که مردم ایران به دنبال جاه و مقام نیستند و همه هدفشان اسلام است و بس ، مشا ملت غیور دروغ پردازی های شوروی را ثابت کردید که می گفت « هر کشوری با آمریکا مبارزه کند ما به آن کشور کمک می کنیم » لذا دیدیم نه تنها شوروی به ایران کمک نکرد بلکه به دولت متجاوز عراق سلاح و جنگنده نیز داد تا انقلاب ما را از بین ببرد.

موسوی خوئینی ها افزود : قبل از هر انتخاباتی در ایران یک عده یاوه گو و نوکر اجنبی شایع می کنند مردم در انتخابات شرکت نخواهند کرد زیرا تورم بالا رفته هیچ چیز پیدا نمی شود اما بعد از انتخابات می بینیم مردم با حضور خود در انتخابات مشت محکمی به دهان نوکران اجنبی می زنند.(7)

پی نوشت:

1-کیهان ، 28 آذر 1361 ، صفحه 14

2- کیهان ، 28 آذر 1361 ، صفحه 14

3-  جمهوری اسلامی ، 28 آذر 1361 ، صفحه 10

4- اطلاعات ، 28 آذر 1361 ، صفحه 12

5- اطلاعات ، 28 آذر 1361 ، صفحه 12

6- اطلاعات ، 28 آذر 1361 ، صفحه 12

7- اطلاعات ، 28 آذر 1361 ، صفحه 6

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول