اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست ضمانت فرانسه از سازمان ملل برای کناره‌گیری اسد از قدرت/ فابیوس: مادامی که اسد در قدرت باشد، صلح دور از دسترس است

وزیر خارجه فرانسه در جریان نشست روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل ضمن درخواست ضمانت‌‌هایی در خصوص کناره‌گیری رئیس‌جمهور سوریه از قدرت مدعی شد ، تا زمانی که اسد در قدرت باشد، صلح دور از دسترس خواهد بود.

درخواست ضمانت فرانسه از سازمان ملل برای کناره‌گیری اسد از قدرت/ فابیوس: مادامی که اسد در قدرت باشد، صلح دور از دسترس است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای امنیت سازمان ملل عصر جمعه به وقت نیویورک (بامداد شنبه به وقت تهران) قطعنامه‌ای را در ارتباط با سوریه تصویب کرد که هدف از آن ترسیم نقشه راهی برای رسیدن به راهکار سیاسی در این کشور است. 

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، فرانسه طی این نشست از سازمان ملل خواست که «ضمانت‌هایی» را در خصوص کناره‌گیری «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه از قدرت ارائه دهد و اعلام کرد که این ضمانت‌ها نه تنها از لحاظ معنوی بلکه به لحاظ کارآیی و بازدهی نیز لازم است.

«لوران فابیوس» وزیر دفاع فرانسه در پایان این نشست در ادامه مواضع خصمانه خود علیه رئیس‌جمهور سوریه مدعی شد: «فردی که در کشتار گسترده مردم خود دست داشته چگونه می‌تواند آنها را گردهم آورد؟»

وی افزود: «تا زمانیکه دولت کنونی بشار اسد بر سر کار باشد، صلح واقعی و پایدار میان مردم و دولت سوریه دور از دسترس خواهد بود.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه خواستا اجرای فرآیند انتقال مؤثر قدرت شامل انتقال اختیارات اجرایی به ویژه در زمینه کنترل و نظارت بر بخش نظامی و امنیتی شد.

ر این قطعنامه بر لزوم حفظ «حاکمیت، استقلال، اتحاد و تمامیت ارضی» سوریه تأکید و از شرایط مردم سوریه ابراز نگرانی شده است. 

قطعنامه 2254 تنها راه‌حل پایدار برای پایان دادن بحران سوریه را عمل به بیانیه ژنو و تشکیل یک «نهاد حکومتی انتقالی فراگیر با تمام اختیارات اجرایی» دانسته است.

این قطعنامه با تمجید از توافقات صورت گرفته در نشست سوریه در وین، از همه طرف‌ها خواسته است که به اصول مورد توافق در سند وین، از جمله پایبندی به وحدت،‌ استقلال و شاخصه غیرقومیتی آن، پایبند بمانند و با بیان اینکه معارضه سوری باید تا حد امکان فراگیر باشد، تأکید کرده است که معارضین باید موضع خود را بر اساس توافقات صورت گرفته در نشست‌های مسکو و قاهره و به نحوی اتخاذ کنند که امکان آغاز فرآیند سیاسی فراهم شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول