اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفاشهری مازندران اعلام کرد

اجرای 164 طرح تامین و توزیع آب شهری در مازندران

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: 164 طرح تأمین و توزیع آب شهری در استان در حال اجراست.

اجرای 164 طرح تامین و توزیع آب شهری در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران، ذبیح‌الله ذاکری با اشاره به اینکه 164 طرح تأمین و توزیع آب شهری در این استان در حال اجراست، اظهار کرد: این طرح‌ها شامل 45 طرح آب‌رسانی، 54 طرح اصلاح شبکه، 54 طرح توسعه شبکه، دو طرح آب‌رسانی به شهرهای ساری و بابل، سه طرح مسکن مهر و 6 پروژه آب‌رسانی به تنکابن و خرم‌آباد است.

وی با بیان اینکه حفر و تجهیز 18 حلقه چاه از ابتدای سال‌جاری در دستور کار شرکت قرار داشته است، افزود: این طرح‎ها در شهرهای تنکابن، نور، مجتمع آب‌رسانی کیاکلا به جویبار، عباس‌آباد، رستم‌کلا، امام‌زاده عبدالله آمل، بارفیکلای قائم‌شهر، هچیرود، نکا، شیرود، گلوگاه، خلیل‌شهر و بهشهر با پیش‌بینی آبدهی 645 لیتر در ثانیه، حفر 12 حلقه چاه با آب‌دهی430 لیتر در ثانیه به اتمام رسید.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به تصویب 36 هزار و 150 متر خط انتقال در سال‌ جاری، گفت: تاکنون بیش از 15 هزار و 500 متر خط انتقال آب در سطح مازندران ایجاد شده است.

این مسئول بیان کرد: تاکنون از 51 کیلومتر طرح اصلاح و توسعه مصوب در سال‌ جاری، بیش از 15 کیلومتر اصلاح شبکه و 31 کیلومتر توسعه شبکه با پیشرفت فیزیکی مجموع 90 درصد به‌اجرا درآمده است.

ذاکری به طرح‌های در دست اجرا در بخش مخازن اشاره کرد و گفت: 14 باب مخزن به ظرفیت 25 هزار و 100 مترمکعب در شهرهای پلور، خلیل‌شهر، میارکلا، تنکابن، گتاب، شیرگاه، کلاردشت، پل‌سفید، آلاشت، رامسر، خوشرودپی و سلمان‌شهر در دستور کار قرار دارد.

وی پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها را 54 درصد اعلام کرد و ادامه داد: 10 هزار و 100 مترمکعب از مجموع ظرفیت مخازن بالا در شهرهای تنکابن و پل‌سفید به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران از احداث هشت ایستگاه پمپاژ آب در شهرهای گتاب، خلیل‌شهر، میارکلا، ساری، خوشرودپی و پل سفید خبر داد و تصریح کرد: تاکنون سه واحد از این ایستگاه‌ها در شهر پل سفید تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

ذاکری ادامه داد: پنج طرح متفرقه شامل احداث انبار کلر ستاد، ساخت پل عبور لوله در شیرگاه، سه باب پکیج سیستم حذف آهن در شهرهای فریدون‌کنار، محمودآباد و کلارآباد نیز در حال اجراست.

وی مجموع اعتبارات طرح‌های تأمین و توزیع آب به‌ همراه اعتبارات تنش آبی در شهرهای گلوگاه، بابل و کرات‌کتی سلمان‌شهر و مسکن مهر را 194 میلیارد و 819 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون 70 میلیارد و 960 میلیون ریال از این اعتبارات تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران در پایان با بیان اینکه هر ساله در ایام دهه فجر تعدادی از طرح‌های تأمین و توزیع آب شرب به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: پیش‌بینی می‌شود در دهه فجر امسال، طرح‌هایی مانند آب‌رسانی مسکن مهر بارفیکلای قائم‌شهر، حفر و تجهیز یک حلقه چاه در شهرهای گلوگاه و هچیرود، احداث پل عبور لوله شیرگاه، احداث ایستگاه پمپاژ لسانی و طرح آب‌رسانی به کلاردشت افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/86001/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول