اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌و‌گو با فارس مطرح کرد

دولت نباید در هوای آلوده به مُسکن تعطیلی مدارس بسنده کند/ عدم تأمین مطالبات مردم در حوزه محیط زیست

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در آلودگی شدید هوا، تعطیلی مدارس به عنوان یک اقدام آنی و مقطعی ضرورت دارد اما نباید به این مُسکن بسنده کرد و دولت نشان دهد که برای نفس کشیدن مردم برنامه دارد.

دولت نباید در هوای آلوده به مُسکن تعطیلی مدارس بسنده کند/ عدم تأمین مطالبات مردم در حوزه محیط زیست

عباس مقتدایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم در مجموعه تصمیم‌گیرندگان و فعالان دولتی مرتبط با محیط زیست به نحو مطلوب وجود ندارد، اظهار داشت: متأسفانه اقدامات دولت در طول 2 سال گذشته نتوانسته است مطالبات مردم در این خصوص را تأمین کند.

وی افزود: شاید پیشینه‌های رفتارهای سیاسی رئیس سازمان محیط زیست در این امر به نحوی دخیل باشد، اما تمام جریان‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور در موضوع حفاظت از محیط زیست و جان مردم اشتراک نظر دارند و دولت باید از این فرصت برای حفاظت‌های زیست محیطی استفاده کند.

مقتدایی با بیان اینکه دولت ضروری‌تر از هوای تنفسی مردم چه چیزی را باید مراقبت کند، گفت: چه چیزی اهمیتش از تنفس مردم بالاتر است و آیا دولت و مجموعه برنامه ریزان کشور برنامه های راهبردی در این زمینه و اقدامات کوتاه مدت و میان مدت مربوطه را به نحو شایسته ساماندهی و اجرا کرده‌اند؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افکار عمومی یک مطالبه جدی از تمام تصمیم‌گیران و برنامه‌ریزان کشور اعم از دولت، مجلس و نهادها و سازمان‌های مردم نهاد دارند و آن هم رسیدگی فوری، مدبرانه، هوشمندانه و دانایی محور به مسئله هوا، آب و خاک و به طور کلی محیط زیست است.

مقتدایی بخشی از مشکلات آلودگی هوای کشور را به مسائل طبیعی و بخش دیگر را به سوء مدیریت در تمام دولت‌ها دانست و اظهار داشت: دولت باید هر چه سریعتر نسبت به مهار آلودگی‌ها اقدام کند و رسیدگی به کارخانجات و منابع آلوده کننده از جمله خودروهای دودزا و نیز ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای حمل و نقل‌ عمومی از جمله این اقدامات می‌تواند باشد.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع تعطیلی مدارس به علت آلودگی‌ هوا اشاره کرد و افزود: باید معیار تعطیلی و یا عدم تعطیلی مدارس، حفظ و حراست از فرزندان و دانش‌آموزان کشور باشد و تعطیلی مدارس به عنوان یک اقدام آنی و مقطعی ضرورت دارد و باید در خصوص آن اقدام شود اما نباید به این مُسکن بسنده کرد و دولت نشان دهد که برای نفس کشیدن مردم برنامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول