اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

وزیر دفاع آمریکا روی ناو هواپیمابر فرانسه فرود آمد

وزیر دفاع فرانسه که در منطقه به سر می‌برد امروز برای نشان دادن اتحاد میان واشنگتن و پاریس و نگاه داشتن فرانسوی‌ها در ائتلاف غربی‌ها، از ناو هواپیمابر شارل دوگل در خلیج‌فارس دیدن کرد.

وزیر دفاع آمریکا روی ناو هواپیمابر فرانسه فرود آمد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که فرانسوی‌ها هر روز نشانه جدیدی از تمایل برای همکاری با حملات «واقعی» روس‌ها علیه داعش از خود نشان می‌دهند، «اشتون کارتر» با ورود به ناو هواپیمابر فرانسوی «شارل دوگل»، گفت که می‌خواهد «عزم دو کشور برای شکست دادن داعش» را نشان دهد.

پس از حملات جمعه سیاه پاریس که 130 فرانسوی را در پایتخت شعر و ادب اروپا به کشتن داد، دولتمردان این کشور گفتند که باید با داعش جدی‌تر مبارزه کرد.

فرانسوی‌ها چند نوبت از همکاری با روسیه سخن گفتند؛ روسیه‌ای که در میدان سخن و به قول اوباما فرمانده یک ائتلاف 2 کشوری است ولی در میدان عمل، حملات کوبنده‌ای علیه داعش به راه انداخته است.

فرانسه چندی پیش هم ناو هواپیمابر «شارل دوگل» را در خلیج‌فارس مستقر کرد تا بنا به گفته پاریس، جنگنده‌های رافال بتوانند سورتی پروازهای بیشتری به سمت سوریه داشته باشند؛ البته آب‌های دریای مدیترانه باند نزدیک‌تری برای حمله به سوریه است ولی خوب فرانسوی ها خلیج‌فارس را انتخاب کرده‌اند.

کارتر دیروز در سفری اعلام‌نشده به افغانستان رفته بود. وی قبل از آن هم در عراق و ترکیه بود.


جنگنده رافال در حال پرواز ار روی عرشه شارل دوگل

ناو هواپیمابر شارل دوگل که امشب میزبان وزیر دفاع آمریکا شده؛ در سال 2001 به آب انداخته شد.

این ناو هسته‌ای فرانسوی که هر 5 سال یکبار باید سوخت اتمی خود را تعویض کند، نسبت به ناوهای هواپیمابر آمریکایی کمی کوچک‌تر است و می‌تواند 24 جنگنده را در خود جای بدهد.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول