اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دیروز در سوریه چه گذشت

ترور سمیر قنطار/ تدارک عملیات برای شکست حصر نُبُل و الزهرا

ترور سمیر قنطار، انفجار اتوبوس نظامی سوریه در منطقه «المزه» دمشق، تدارک ارتش سوریه برای بازپس‌گیری شهرک مهم «مهین»‌ و اظهارات وزیر خارجه آلمان مبنی بر اینکه طرح صلح سوریه برای نخستین‌بار امیدواری برای میلیون‌ها سوری ایجاد کرده است،بخشی از اخبار سوریه در روز گذشته است.

ترور سمیر قنطار/ تدارک عملیات برای شکست حصر نُبُل و الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، ترور سمیر قنطار در ریف دمشق و واکنش‌ها به این ترور، اظهارات رئیس جمهور سوریه مبنی بر اینکه صداقت و مقاومت،‌ موضع روسیه را در سوریه قوی‌ می‌کند، اظهارات نخست‌وزیر ترکیه مبنی بر اینکه ابقای رژیم کنونی سوریه به ثبات در این کشور منجر نخواهد شد، اظهارات وزیر خارجه آلمان مبنی بر اینکه طرح صلح سوریه برای نخستین‌بار امیدواری برای میلیون‌ها سوری ایجاد کرده است، اظهارات کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا درباره سوریه،اظهارات وزیر خارجه ایران مبنی بر اینکه برخی در مذاکرات سوریه به دنبال امتیازات بچگانه هستند، انفجار اتوبوس نظامی سوریه در منطقه «المزه» دمشق، تدارک ارتش سوریه برای بازپس‌گیری شهرک مهم «مهین»‌ در حمص، «عفرین» نقطه آغاز عملیات شکست حصر شهرک‌های نُبُل و الزهرا، اعلام «خان طومان» به عنوان مهمترین پایگاه تروریست‌های «جیش‌الفتح» در جنوب حلب، بخشی از مهمترین اخبار، اظهارنظرات و گزارش‌های عرصه میدانی و سیاسی سوریه در روز گذشته است.

مشروح اخبار  به شرح زیر است.

تحولات میدانی

 

انفجار اتوبوس نظامی سوریه در منطقه «المزه» دمشق

منابع امنیتی سوریه از انفجار بمب کنار جاده‎ای در مسیر اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه در منطقه «المزه» دمشق خبر دادند.

تدارک ارتش سوریه برای بازپس‌گیری شهرک مهم «مهین»‌ در حمص

پس از اینکه عناصر داعش در اوایل ماه گذشته شهرک مهم «مهین» را تصرف کردند، نیروهای ارتش سوریه در حال تدارک حمله مجدد به این تروریست‌ها برای باز‌پس گیری این شهرک هستند.

«عفرین» نقطه آغاز عملیات شکست حصر شهرک‌های نُبُل و الزهرا

اطلاعات میدانی به دست آمده تاکید می‌کند ارتش سوریه در تدارک آغاز عملیات شکست حصر شهرک‌های شیعه‌نشین نبل و الزهراء در ریف شمالی حلب است و نقطه آغاز این عملیات شهر عفرین خواهد بود.

«خان طومان» مهمترین پایگاه تروریست‌های «جیش‌الفتح» در جنوب حلب فتح شد+عکس

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند کنترل شهرک مهم «خان طومان» واقع در جنوب استان حلب را به دست بگیرند.

تحولات سیاسی

 

دولت سوریه حمله هوایی صهیونیست‌ها به ریف دمشق را محکوم کرد

دمشق تأکید کرد که حمله جنگنده‌های صهیونیستی به «جرمانا» را که به شهادت «سمیر النقطار» از رزمندگان برجسته حزب الله لبنان و شماری از افراد غیر نظامی منجر شد، محکوم می‌کند.

روزنامه صهیونیستی: قطعا حزب‌الله مرگ سمیر قنطار را تلافی می‌کند

روزنامه «تایمز اسرائیل» در گزارشی با هشدار درباره پاسخگویی نیروهای مقاومت لبنان به شهادت سمیر قنطار در ریف دمشق نوشت که «قطعا» حزب‌الله لبنان تلافی خواهد کرد.

سکوت نتانیاهو در قبال خبر شهادت سمیر قنطار در سوریه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه هفتگی کابینه خود از هر گونه اظهارنظر درباره شهادت «سمیر قنطار» از مبارزان قدیمی مقاومت خودداری کرد.

پوتین: صداقت و مقاومت،‌ موضع روسیه را در سوریه قوی‌ می‌کند

رئیس‌جمهور روسیه صداقت و مقاومت این کشور در قبال دمشق را عامل تقویت موضع روسیه در سوریه دانست.

نخست‌وزیر ترکیه: ابقای رژیم کنونی سوریه به ثبات در این کشور منجر نخواهد شد

احمد داوود اغلو در اظهاراتی درباره بحران سوریه گفت که هرگونه ابتکار سازمان ملل که بر اساس آن ساختار «رژیم کنونی» این کشور دست نخورده باقی بماند، صلح و ثبات را به این کشور برنمی‌گرداند.

کری: آمریکا به دنبال تغییر رژیم سوریه نیست اما اسد باید برود

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با تلویزیون روسیه تاکید کرد که واشنگتن به دنبال تغییر رژیم سوریه نیست اما بشار اسد باید از قدرت کنار برود.

اشتاین‌مایر: طرح صلح سوریه برای نخستین‌بار امیدواری برای میلیون‌ها سوری ایجاد کرده است

وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های این کشور ضمن استقبال از قطعنامه شورای امنیت در زمینه سوریه گفت که این طرح زمینه‌ بازگشت افراد به کشور خود و امیدواری برای میلیون‌ها سوری ایجاد کرده است.

کلینتون: نباید به ایران اجازه نقش‌آفرینی داد/ سندرز: بیش از حد حامی «تغییر رژیم» هستی

مناظره سوم نامزدهای دموکرات انتخابات آمریکا بامداد امروز در حالی برگزار شد که «سوریه، داعش،‌ لیبی و خشونت‌های مسلحانه» از موضوعات محوری مورد گفت‌وگوی نامزدهای جانشینی باراک اوباما در این نشست تلویزیونی بود.

ظریف: برخی در مذاکرات سوریه به دنبال امتیازات بچگانه هستند

وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با پایگاه المانیتور به توضیح مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل مختلف از جمله اوضاع سوریه، قانون جدید آمریکا برای ایجاد محدودیت سفر به ایران و همچنین روابط تهران - ریاض پرداخت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول