اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با فارس:

خانم ابتکار! تا کی باید باد و باران آلودگی هوا را کنترل کند؟/ آلودگی هوا بیماران را زمین گیر کرده است

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز تهرانی‌ها برای سیزدهمین روز در هوای آلوده نفس می‌کشند، گفت: تا کی مسئولان می خواهند دعا کنند باد و باران مشکل آلودگی هوا را حل کند؟

خانم ابتکار! تا کی باید باد و باران آلودگی هوا را کنترل کند؟/ آلودگی هوا بیماران را زمین گیر کرده است

موسی غضنفر آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس با اشاره به ناکارآمدی اقدامات انجام شده از سوی محیط زیست برای کنترل آلودگی هوای پایتخت و برخی کلانشهرها گفت: اگر برنامه 10 ساله هوا باید کارهای زیربنایی و اساسی صورت بگیرد از جمله بنزین‌های سالم و وارداتی اگر بنزین‌ها سالم بود و تأثیری بر کاهش آلودگی هوا داشت مدارس تهران دو روز تعطیل نمی‌شد و 13 روز هوای آلوده در تهران نداشتیم.

وی ادامه داد: به نظر بنده زیرساخت‌هایی که باید از قبل تعیین می‌شد وجود نداشته است که امروز مردم با رنج آلودگی هوا باید زندگی کنند ، همین مسئولان و خانم‌ها و آقایانی که در دوره‌های گذشته دادشان بلند بود که باید برای آلودگی هوا برنامه ریزی کرد هم اکنون که خودشان بر سر کار آمده‌اند هیچ برنامه‌ای را شاهد نیستیم و نتیجه آن 13 روز آلوده هوا است و این وضعیت نشان می دهد برنامه ریزی وجود نداشته است و بنزین‌هایی که در گزارش‌های خود مدام به آنها تأکید می‌کنند نتوانسته کاری انجام دهد.

این نماینده مجلس گفت: باید مسئولان محیط زیست به جای شعار دادن به دنبال راه‌های مبارزه با آلودگی هوا رفت، ما منتظر می‌نشینیم تا باد و باران به کمک مردم تهران بیاید و اگر باد و باران نیاید مردم باید چه کاری انجام دهند؟ اقداماتی که مسئولان باید در این زمینه انجام دهند چیست؟ خانم ابتکار بهتر است بیاید و برنامه‌های خود را برای مبارزه با آلودگی هوایی که تشدید شده است، ارائه دهد.

غضنفر آبادی افزود: برخی افراد که بیماری‌های قلبی و تنفسی دارند به دلیل شدت آلودگی هوا زمین گیر شده‌اند، باید مسئولان موضوع را خیلی جدی‌تر تصور کنند و نگویند ما دعا می‌کنیم تا با د و باران بیاید و غبار و آلودگی هوا را از بین ببرد نمی‌شود با این مضووضعات به سادگی برخورد کرد.

وی افزود: اگر واقعا برنامه‌ای داشتند آن را ارائه دهند و نکته دیگر این است که اگر برنامه ریزی داشتند و امروز این وضعیت را شاهد هستیم اگر برنامه ریزی نداشتند چه اتفاقی می‌افتاد؟!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول