اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرانسه خواستار حضور نیروی ویژه انگلیس در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا شد

فرانسه با توسل به «پیمان لیسبون» خواستار حضور نیروهای ویژه انگلیس در این کشور به منظور تأمین امنیت رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ شد.

فرانسه خواستار حضور نیروی ویژه انگلیس در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرانسه به‌تازگی از انگلیس خواسته‌ است نیروی هوایی ویژه خود، موسوم به اس.آ.اس را برای تأمین امنیت بازیکنان و تماشاگران رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو 2016) به این کشور اعزام کند.

به گزارش وبگاه روزنامه «دیلی‌ اکسپرس» انگلیس،‌ سیاستمداران فرانسوی از نیروهای ویژه انگلیس خواسته‌اند با حضور خود، بر امنیت بازیهای یورو 2016 در زمین بازی و هتل‌های محل اقامت بازیکنان بیفزاید.

متأثر از رخداد تیراندازی در شهر پاریس و حومه شمالی آن در تاریخ 13 نوامبر سال جاری (22 آبان 94)، فرانسه در روزهای اخیر با توسل به بندهایی از «پیمان لیسبون» اتحادیه اروپا، خواستار افزایش تدابیر امنیتی در ماه‌های منتهی به رقابت‌های آتی این قاره شد. پانزدهمین مسابقات جام ملت‌‌های اروپا قرار است در تاریخ 21 خرداد 1395 آغاز و در 20 تیرماه به پایان برسد.

نیروی سپاه اس.آ.اس، مخفف نیروی هوایی ویژه در ارتش انگلیس است. گفته می‌شود شدیدترین تدابیر امنیتی در رقابت‌های یورو 2016 در تاریخ 11 ژوئن در شهر مارسی خواهد بود که قرار است دو تیم فوتبال روسیه و انگلیس به مصاف یکدیگر بروند.

در مجموعه حوادثی که در شامگاه 13 نوامبر در شهر پاریس و حومه آن به نام «سَن دُنی» رخ داد، چند فرد مسلح با شلیک گلوله‌ و همچنین منفجر کردن جلیقه‌های انتحاری خود، سبب کشته و زخمی‌شدن حدود 490 نفر شدند.

گروه تروریستی داعش، ساعاتی بعد، مسئولیت رخداد پاریس را برعهده گرفت. از سال 2011 تاکنون، اتباع بسیاری از کشورهای اروپایی باوجود خلأ تدابیر امنیتی در کشورهای متبوع خود، وارد کشور سوریه برای پیوستن به گروه تروریستی داعش شده‌اند. نشریه اینترنتی «اینترنشنال بیزنس تایمز» در آوریل سال جاری (فروردین 94) به نقل از یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا می‌نویسد: «برآورد ما این است که چیزی بین 5 تا 6 هزار نفر از اتباع اروپا، در سوریه و به جمع داعش پیوسته‌اند.» «ورا جوروا» کمیسر اتحادیه اروپا در امور قضایی، در مصاحبه با روزنامه فرانسوی «لو موند» اعلام کرد از میان تعداد مذکور، بیش از هزار و 500 تن از آنها صرفاً تبعۀ فرانسه هستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول