اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه و شهرسازی بیجار:

اعتبارات بخش نگهداری راه‌ها در بیجار ناچیز است

رئیس راه و شهرسازی بیجار گفت: اعتبارات بخش نگهداری راه‌ها در بیجار ناچیز است.

اعتبارات بخش نگهداری راه‌ها در بیجار ناچیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، فرزاد لاهورپور ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت هفته راهداری و حمل و نقل در تالار امیرنظام گروسی بیجار برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان بیجار در شمال شرق استان با مساحت 7 هزار و 730 کیلومتر قرار گرفته که جمعیتی حدود 97 هزار و 700 نفر که 50 درصد آن را در روستاها و 50 درصد در شهرها ساکن هستند، دارد.

وی با بیان اینکه یک هزار و 300 کیلومتر راه در بخش راه‌های اصلی و فرعی و روستایی در این شهرستان وجود دارد، گفت: یک هزار کیلومتر از راه‌های شهرستان بیجار را راه‌های روستایی و 300 کیلومتر آن را راه‌های اصلی و فرعی تشکیل می‌دهند.

لاهورپور تصریح کرد: شهرستان بیجار با توجه به قرار گرفتن در قسمت‌های تپه‌ماهور و کوهستانی و دارا بودن ارتفاع یک هزار و 940 متر از سطح دریا و بعضا بخشی از راه‌های شهرستان بالاتر از 2 هزار متر ارتفاع سطح دریا است، عامل کولاک و برف‌گیر شدن راه‌ها است.

این مسئول عنوان کرد: در شهرستان‌های دیگر با توجه به بارش‌های اخیر و به علت کم بودن ارتفاع و قرارگرفتن در جاهای پست، کمترین کولاک و بارش را داشتند.

وی به تلاش‌های شبانه‌روزی راهداران در شهرستان بیجار در هفته‌های اخیر در راستای بازگشایی راه‌های اصلی و فرعی اشاره و عنوان کرد: در بخش راه‌های روستایی با توجه به پراکندگی راه‌ها و بالا بودن طول راه (بیش از 10 کیلومتر) و قرارگرفتن در مسیرهای کوهستانی و تپه‌ماهور در معرض کولاک شدید بودند اما با تلاش بسیار راهداران بازگشایی شدند.

فعالیت 5 اکیپ برف‌روب در بیجار

رئیس اداره راه و شهرسازی بیجار گفت: 5 اکیپ برف‌روب در محورهای مواصلاتی شهرستان فعالیت دارند که با 29 دستگاه برف‌روب و چهار دستگاه خودرو کمک‌دار سبک کار برف‌روبی را انجام می‌دهند و جدای از آن، در این راستا نیز با تعدادی از پیمانکاران قرارداد همکاری برای سه محور بخش پیرتاج کرانی و محور تکاب منعقد شده است.

لاهورپور به اختصاص 590 میلیون تومان اعتبار که 50 میلیون آن به عنایت فرماندار بوده است در بخش نگهداری راه‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به بارش‌های امسال، با این میزان اعتبار، توان نگهداری راه‌ها را نداریم.

وی خواستار مساعدت مسئولان شهرستان با هماهنگی اداره‌کل راه و شهرسازی و استانداری و ستاد بحران شد و گفت: اعتبارات و شرایط آن باید به گونه‌ای باشد که با بارش‌های سنگین بتوانیم جاده‌ها را باز نگه داریم.

تحویل 774 واحد مسکن مهر در شهرستان بیجار به متقاضیان

لاهورپور به پروژه‌های مسکن مهر بیجار نیز گریزی زد و گفت: اخذ همه اسناد رسمی تمام پروژه‌های مهر به اتمام رسیده که 65 درصد اسناد اعیانی این پروژه‌ها انجام و در صورت امکان 35 درصد آن تا آخر سال 95 اخذ خواهد شد.

به گفته لاهورپور، حدود 774 واحد مسکن مهر در شهرستان بیجار به متقاضیان تحویل داده شده که نسبت به میزان جمعیت شهرستان و میزان متقاضیان این ارقام و آمار بسیار خوبی نسبت به دیگر شهرستان‌ها است.

رئیس اداره راه و شهرسازی بیجار با بیان اینکه 156 واحد نیز در اردیبهشت‌ماه سال 95 به متقاضیان تحویل داده خواهد شد عنوان کرد: حدود 750 واحد مسکن‌ مهر برای تقسیط به بانک معرفی کردیم که کار قسط‌بندی آنها انجام شود.

انتهای پیام/79015/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول