اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

منبع نظامی ارتش یمن در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد

نقش مهم سرویس اطلاعات یمن در موفقیت حمله به پایگاه «صافر»

منبع نظامی ارتش یمن تصریح کرد: موفقیت حملات نیروهای مشترک یمنی به ویژه حمله اخیر به پایگاه متجاوزان ائتلاف سعودی در استان مأرب نتیجه عملکرد عالی سرویس اطلاعات یمن بود.

نقش مهم سرویس اطلاعات یمن در موفقیت حمله به پایگاه «صافر»

یک منبع نظامی ارتش یمن در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا درباره ضربه کوبنده و دقیق یگان موشکی یمن به پایگاه «صافر» در استان مارب یمن اظهار داشت: پایگاه صافر یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نظامی متجاوزان و مزدوران عربستان در یمن است که هدف شلیک موشک بالستیک «قاهر 1» نیروهای یمنی قرار گرفت.

این منبع گفت: نیروهای دشمن سعودی از شامگاه روز شنبه و در پی عملیات صافر منع آمد و شد در اطراف پایگاه وضع کرده و هنوز گشتی‌های آنها در اطراف پایگاه مستقر هستند.

وی افزود: در این پایگاه نظامی نشست‌های فرماندهان جنگ ائتلاف سعودی از جمله سعودی‌ها، اماراتی‌ها و اتباع مختلف از عناصر بلک واتر و غیره برگزار می‌شد.

منبع مذکور گفت: در این پایگاه سیستم‌های کنترل پهپادها، اتاق عملیات و تجهیزات نظامی بزرگی وجود داشت که اخیرا از طریق گذرگاه الودیعه از عربستان وارد شده بود و سرویس‌های اطلاعاتی نیروهای یمنی موفق به شناسایی این تجهیزات شده بودند.

این منبع اظهار داشت: حمله به صافر پیش از اینکه اهداف میدانی را با دقت بالا هدف گرفته باشد موفقیت راهبردی بزرگی برای سرویس‌های اطلاعاتی رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی بود.

وی افزود: در همه عملیات‌های نظامی از ابتدای تجاوز ائتلاف سعودی تاکنون سرویس اطلاعات یمن نقش بزرگی در موفقیت عملیات‌های نظامی با موشک‌های بالستیک و دیگر عملیات‌هایی داشته که تاکنون هزاران مزدور امارات و عربستان را در یمن از پای درآورده است.

از سوی دیگر جنگنده‌های ائتلاف سعودی همچنان مناطق استان‌های مختلف یمن را بمباران می‌کنند که باعث شهادت و زخمی شدن ده‌ها شهروند یمنی و تخریب اموال عمومی و خانه‌ها و دارایی‌های مردم شده است.

طی بیست و چهار ساعت اخیر منطقه الشهداء در مرکز شهر الحدیده هدف بمباران جنگنده‌های سعودی قرار گرفت که با شهادت شش شهروند و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر همراه بود.

مسجد شهر باجل و کوه‌های الملح در اللحیه و نوار ساحلی نیز در استان الحدیده نیز هدف بمباران هواپیماهای سعودی قرار گرفت.

در استان صعده نیز ائتلاف سعودی-آمریکایی منزل یکی از شهروندان در کتاف را بمباران کرد که با شهادت پنج زن همراه بود و شهر مرزی شدا و الضاهر نیز هدف شلیک 40 فروند موشک قرار گرفت.

هواپیماهای سعودی منطق النهدین در صنعا را بمباران کرده و برج‌ها و شبکه‌های مخابراتی در بنی سحام خولان الطیال و منطقه برید مناخه و همچنین انبار کارگاه‌هایی در بنی مطر و منطقه همدان را نیز در این استان هدف گرفتند.

در حملات پراکنده ائتلاف سعودی به مناطق مختلف تعز نیز منزل یکی از شهروندان المخا بمباران شد و در استان حجه شهر حرض و ارتفاعات ابوالنار و میدی هدف گرفته شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول