اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سازمان ملل:

ائتلاف عربستان مقصر کشته شدن اکثر غیرنظامیان در یمن است/خطر گسترش دامنه درگیری‌های یمن

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی برای کشتن تعداد زیادی از غیرنظامیان این کشور انتقاد کرد.

ائتلاف عربستان مقصر کشته شدن اکثر غیرنظامیان در یمن است/خطر گسترش دامنه درگیری‌های یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه خطاب به شورای امنیت این سازمان از حملات تحت رهبری عربستان سعودی علیه یمن انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «زید رعد الحسین» که در اولین نشست شورای امنیت درباره جنگ یمن صحبت می‌کرد گفت او حملات خمپاره‌ای و زمینی به مناطق دارای ازدحام شهروندان غیرنظامی، از جمله مدارس و بیمارستان‌ها را با «نگرانی» دنبال کرده است. 

رعد الحسین تمامی طرفین را مقصر این حملات دانست، اما گفت که «تعداد بسیار زیادی از این حوادث، نتیجه حملاتی هستند که نیروهای ائتلاف انجام می‌دهند.»

ائتلاف تحت رهبری عربستان، از ماه فروردین سال جاری، حمله به یمن را برای بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری این کشور فقیر عربی آغاز کرد.

کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: «من از شورای امنیت می‌خواهم از تمامی اختیارات خود برای پایان دادن به استفاده از زور وسط تمامی طرفین استفاده کرده و همه طرفها را به پایبندی به اصول اساسی قوانین انسانی و بین‌المللی دعوت کند.»

رعد الحسین افزود تبدیل شدن یمن به یک کشور شکست‌خورده، باعث ایجاد پایگاه‌های امن برای گروه‌های افراطی از جمله داعش می‌شود.

وی گفت که این امر می‌تواند دامنه درگیری‌های یمن را به فراسوی مرزهای این کشور کشانده و امنیت منطقه را با مخاطره مواجه کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول