اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

جان مردم در خطر است، محیط زیست همچنان مشغول سیاست‌بازی

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تشدید وضعیت آلودگی هوا در تهران، گفت: متأسفانه جان مردم به دلیل تشدید آلودگی هوا در خطر است و همچنان محیط زیست بی‌توجه به این وضعیت مشغول سیاست‌بازی‌ است.

جان مردم در خطر است، محیط زیست همچنان مشغول سیاست‌بازی

سیدباقر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، متأسفانه محیط زیست از ابتدا در بازی سیاست وارد شد که حرکتی بسیار اشتباه بود و بهتر است به جای اینکه بنزین را متهم کنند، با تمام ادعایی که دارند، برنامه‌های عملیاتی برای کنترل آلودگی ارائه دهند.

وی ادامه داد: چند سالی است که قرار بود کارگاه‌های آلوده‌کننده هوا از تهران خارج شوند، اما هنوز می‌بینیم بسیاری از این کارگاه‌ها مشغول فعالیّت هستند.

وی با بیان اینکه زوج و فرد کردن تردد خودروها و طرح‌های این چنینی نمی‌تواند مشکل آلودگی هوای تهران را حل کند، گفت: متأسفانه وضعیت آلودگی هوا از سوی مسئولان جدی گرفته نمی‌شود، درحالی که ما انتظار داریم به جای دعواهای سیاسی، فکری اساسی کنند.

حسینی با انتقاد از اینکه امروز با وجود تشدید آلودگی هوا، مدارس و حتی مهدهای کودک تعطیل نشده است، گفت: کودکان ما چه گناهی کرده‌اند که باید در این هوای آلوده وارد بازی‌های سیاسی شوند و به مدرسه بروند. اگر دو روز گذشته به جای تعطیلی مدارس تمام دستگاه‌ها و ادارات تعطیل می‌شد، شاید تأثیر کوچکی در کاهش آلاینده‌ها داشت، اما هم‌اکنون شاهد هستیم با بازگشایی مدارس، دوباره آلودگی هوا تشدید شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: بهتر است مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست از هم‌اکنون برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت خود را ارائه دهند تا سال آینده باز هم قصه تکراری آلودگی هوا را در تهران شاهد نباشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول