اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

آلیا در گفت‌وگو با فارس:

رئیس‌جمهور باید پاسخگوی کوتاهی‌های ابتکار باشد/ جلسه بررسی آلودگی هوا به دلیل سفر روحانی لغو شد

عضو مجمع نمایندگان تهران با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید پاسخگوی کوتاهی‌های رئیس سازمان محیط زیست باشد، تاکید کرد: رئیس‌ جمهور باید با بررسی اوضاع نسبت به ترمیم اعضای کابینه و جایگزینی افراد جدید اقدام کند.

رئیس‌جمهور باید پاسخگوی کوتاهی‌های ابتکار باشد/ جلسه بررسی آلودگی هوا به دلیل سفر روحانی لغو شد

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به کوتاه‌های سازمان حفاظت محیط زیست در حل مشکل آلودگی کلانشهرها و به ویژه تهران گفت: رئیس جمهور باید پاسخگوی کوتاهی‌های رئیس سازمان محیط زیست باشد، مجلس نمی‌تواند از معاونت‌های ریاست جمهوری سوال کند اما طبق آیین‌نامه می‌تواند از رئیس‌جمهور در مورد عملکرد معاونت‌ها سوال کند.

وی افزود: رئیس سازمان محیط زیست هفته گذشته در جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس حاضر شد و توضیحاتی را در مورد آلودگی هوا ارائه کرد که این توضیحات در واقع توجیهات بود و در عرصه عمل اتفاقی نیفتاده که به آسایش مردم کمک کند.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مورد استفاده نمایندگان از ابزارهای نظارتی در قبال عملکرد سازمان محیط زیست اظهار داشت: مجلس همواره به دنبال کمک به دولت است و آنچه که صلاح و مصلحت مردم است در اولویت کاری قرار دارد و امیدواریم کار به گونه‌ای پیش نرود که نمایندگان ناچار به استفاده از ابزار نظارتی بیشتر از شرایط فعلی که در حد تذکر است شوند.

آلیا خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور باید در مورد اعضای کابینه ارزیابی داشته باشد چرا که ضرورت دارد تا کابینه ترمیم شود و افرادی جایگزین شوند که طرح‌های بهتر و مدیریت قوی‌تر و در تصمیم‌گیری‌ها شجاعت بیشتری دارند.

وی افزود: اگر این تغییرات توسط رئیس‌جمهور اتفاق بیفتد مطلوب است و الا در آینده مجلس باید از اختیارات خود در جهت حل مشکل مردم استفاده کند چرا که این جزء بخشی از سوگند نمایندگان است که تلاش خود را در جهت اجرای قانون و راحتی مردم است.

عضو مجمع نمایندگان تهران اظهار داشت: اینکه رئیس سازمان محیط زیست به جای تلاش برای کاهش آلودگی هوا و یا پیگیری برای یافتن راه‌حل‌هایی علمی و بروز برای حل مشکل آلودگی هوا عنوان کند که آلودگی هوا وجود ندارد و شرایط مطلوب است اعتماد مردم را نسبت به این مسئول سلب می‌کند.

آلیا خاطرنشان کرد: روز گذشته بنا بود تا جلسه مجمع نمایندگان تهران برای بررسی آلودگی هوا با حضور مسئولان مربوطه و از جمله استاندار تهران برگزار شود که دو ساعت قبل از برگزاری جلسه آقای استاندار در تماسی تلفنی خواستار لغو این جلسه شد و عنوان کرد که بناست تا رئیس‌جمهور در ادامه سفرهای استانی در استان تهران حضور داشته باشد و باید مقدمات آن فراهم شود.

وی در پایان گفت: انتظار ما این است که یکی از اولویت‌هایی که در مجموعه‌های برنامه‌های سفرهای استانی تهران قرار دارد رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا باشد چرا که این موضوع جزء مطالبات و انتظارات مردم است و امیدواریم تا تصمیمی در این باره اتخاذ و راه‌حل برای آن در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول