اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

لغو جلسه نمایندگان درباره آلودگی هوا به دلیل سفر رئیس جمهور

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار بود امروز جلسه‌ای با استاندار تهران و مسئولان محیط زیست در خصوص آلودگی هوا داشته باشیم، گفت: این جلسه به دلیل سفر رئیس جمهور به شهرری لغو شد.

لغو جلسه نمایندگان درباره آلودگی هوا به دلیل سفر رئیس جمهور

اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، با انتقاد از تشدید وضعیت آلودگی هوا در تهران و عدم ارائه راهکارهای مناسب از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری گفت: مجمع نمایندگان تهران نامه‌ای را برای استاندار و برخی مسئولان محیط زیست ارسال کردند تا امروز جلسه‌ای برای بررسی موضوع آلودگی هوا برگزار شود اما آنها مطرح کردند که درگیر سفر رئیس جمهور به شهر ری هستیم و نمی‌توانیم در این جلسه حاضر شویم.

وی ادامه داد: مجمع نمایندگان تهران حساسیت زیادی در مورد موضوع آلودگی هوا دارد و این جلسه حتماً در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از مدیران چه در گذشته و چه در حال هیچ موقع نمی‌خواهند یک تصمیم قطعی بگیرند و مدام مسامحه‌کاری می‌کنند این گونه برخوردها با موضوعات جدی مانند آلودگی هوا درست نیست و باید مسئولان با جرأت تصمیم قطعی خود را اعلام کنند.

کوثری ادامه داد: با این وضعیت هوا زندگی برای مردمی که در تهران و کلانشهرها با موضوع آلودگی هوا درگیر هستند نگران‌کننده است و مسئولان باید تصمیم بگیرند نه اینکه تنها نام مسئول را داشته باشند اما جرأت تصمیم‌گیری نداشته باشند. باید آستین‌های خود را بالا بزنند و این مشکل را حل کنند اما متأسفانه بسیاری از مسئولان ما این گونه نیستند.

وی تصریح کرد: کارشناسان باید علت واردات بنزین و تأثیر آن بر آلودگی هوا را به دقت بازگو کنند تا ما بتوانیم به عنوان ناظر این موضوع را دنبال کنیم اما متأسفانه تمام مسائل را به صورت دقیق باز نمی‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود مسائلی مانند آلودگی هوا حل نشده باقی بماند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه به گفته سازمان محیط زیست وضعیت آلودگی هوا امروز نسبت به روز گذشته بدتر شده است، گفت: این نگاه‌های مقطعی و سطحی و سیاسی باعث می‌شود مشکل آلودگی هوا همچنان باقی بماند در حالی که مدیری که در جایی می‌نشیند باید فراجناحی تصمیم بگیرد و با شجاعت اگر به نتیجه رسید تصمیم خود را اعلام کند و از اینکه تعدادی ممکن است از تصمیم گرفته شده ناراحت شوند نگران نباشد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول