اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی:

یک سوم خانواده‌های آذری فاقد فرزند یا تک فرزند هستند/ سطح جانشینی در 1.7 درصد

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه یک سوم خانواده‌های استان فاقد فرزند یا تک فرزند هستند، گفت: سطح جانشینی در استان 1.7 درصد است و در این زمینه چهار دهم درصد از کشور عقب هستیم.

یک سوم خانواده‌های آذری فاقد فرزند یا تک فرزند هستند/ سطح جانشینی در 1.7 درصد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی جعفری‌آذر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه پنج درصد جمعیت کشور در استان آذربایجان شرقی ساکن هستند، اظهار داشت: 45 درصد جمعیت استان در تبریز ساکن هستند.

وی با بیان اینکه به ازای هر یک هزار نفر جمعیت 18.8 نفر نرخ ولادت در استان است، افزود: استان آذربایجان شرقی از لحاظ نرخ ولادت رتبه 20 کشوری را دارد که در این زمینه سیستان و بلوچستان بیشترین و گیلان کمترین نرخ ولادت را در کشور داشته است.

جعفری‌آذر گفت: بیشترین نرخ ولادت در استان را شهرستان هریس و کمترین را شهرستان اسکو به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 72 هزار و 489 نفر در استان آذربایجان‌شرقی متولد شده‌اند، گفت: 52 درصد این نوزادها پسر و 48 درصد دختر بوده‌اند.

جعفری‌آذر ادامه داد: در هشت ماهه امسال 48 هزار و 906 نفر در استان متولد شده‌اند که 25 هزار و 306 نفر پسر و 23 هزار و 600 نفر دختر بوده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: بیشترین ولادت در شهرستان تبریز با 21 هزار و 890 نفر و کمترین در شهرستان خداآفرین با 354 نفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ باروری در استان یک سوم بوده یعنی یک سوم خانم‌ها در استان یا یک بار باردار می‌شوند یا اصلا باردار نمی‌شوند.

جعفری‌آذر سطح جانشینی در استان را 1.7 درصد اعلام کرد و گفت: طبق هدف‌گذاری اعلام شده هر پدر و مادر حداقل باید دو نفر جانشین بگذارند که این امر در استان 1.7 نفر است و چهار دهم از هدف‌گذاری اعلام شده برای جمعیت در کشور عقب هستیم.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه الکترونیکی ثبت احوال به صورت آنلاین در آذربایجان شرقی، ادامه داد: تاکنون اطلاعات وقایع حیاتی 126 میلیون ایرانی فوت شده و یا در قید حیات در این پایگاه ثبت شده که نزدیک 10 میلیون نفر آن مربوط به استان آذربایجان‌شرقی است و 100 دستگاه اجرایی و خدمات‌رسان آذربایجان‌شرقی نیز به این پایگاه متصل شده است.

وی گفت: ثبت‌نام برای متقاضیان کارت ملی هوشمند از تمام ادارات ثبت احوال استان و دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر پست آذربایجان‌شرقی بدون محدودیت سنی انجام می‌شود.

جعفری‌آذر از صدور یک میلیون شناسنامه مکانیزه در سطح استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 30 درصد از جمعیت استان صاحب شناسنامه مکانیزه هستند و تا به امروز گزارشی مبنی بر جعل از این شناسنامه‌ها در سطح استان و کشور نشده است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی از صدور 300 هزار کارت هوشمند برای افراد بالای 15 سال در سطح استان خبر داد و گفت: طبق برنامه اعلامی برای سال 95 در کشور برای 20 میلیون نفر و در سطح استان برای یک میلیون نفر کارت هوشمند صادر می‌شود.

انتهای پیام/60002/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول