اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی:

حریم حفاظتی منطقه گردشگری آب‌ گرم محلات تصویب شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی از تصویب طرح تعیین حریم حفاظتی منطقه گردشگری آب‌ گرم محلات در کار گروه امور زیربنایی و شهرسازی استان خبر داد.

حریم حفاظتی منطقه گردشگری آب‌ گرم محلات تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عزیز فیلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان صبح امروز با حضور اعضای کارگروه برگزار و در این نشست طرح تعیین حریم حفاظتی منطقه گردشگری آب گرم محلات به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: با توجه تصویب روستای آب گرم محلات به عنوان منطقه ویژه گردشگری در سال 1386، تعیین حریم حفاظتی این منطقه برای مدیریت کاربری‌های آن بسیار ضروری است و این طرح به مساحت تقریبی 400 هکتار تهیه شده و از این به بعد هرگونه فعالیت اقتصادی، عمرانی، خدماتی و ... باید مطابق با ضوابط و مقررات گردشگری انجام پذیرد.

فیلی با تاکید بر اینکه منطقه آب گرم محلات از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری استان مرکزی است که با دارا بودن چشمه‌های متعدد آب گرم سالانه مورد استقبال هزاران نفر گردشگر داخلی و خارجی قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: اکتشاف و بهره‌برداری از معادن سنگ ساختمانی در منطقه آب گرم خسارات زیادی را به جاذبه‌های گردشگری این منطقه وارد کرده که برای جلوگیری از ادامه این خسارت‌ها، صدور هرگونه مجوز اکتشاف و بهره برداری از معادن داخل در حریم حفاظتی این منطقه ممنوع است و معادن موجود هم باید تعطیل شوند.

معاون استاندار مرکزی ابراز داشت: تاکنون از مجموع هشت معدن موجود در حریم حفاظتی آب گرم سه معدن تعطیل شده و پرونده دو معدن دیگر در شورای عالی معادن کشور در دست پیگیری است و مقرر شده که سازمان صنعت، معدن و تجارت با پایان یافتن مدت قرار داد سه معدن دیگر از تمدید پروانه بهره‌برداری آن معادن نیز خودداری کند که با پایان یافتن این پروسه در آینده نزدیک هیچ معدن سنگی در حریم حفاظتی منطقه گردشگری آب گرم محلات فعالیت نخواهد داشت.

وی گفت: در این نشست همچنین طرح توسعه شرکت یاسر بتن ساوه مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

به گفته وی طرح توسعه کارخانه تولید سولفات سدیم و احداث کارخانه دانه‌بندی شن و ماسه و تولید آسفالت شهرستان زرندیه نیز از دیگر طرح‌هایی بود که در این جلسه مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.

 انتهای پیام/87004/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول