اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی:

طلب کشاورزان را با تخصیص اعتبارات جدید پرداخت می‌کنیم

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: به دلیل کمبود منابع اعتباری در پرداخت خسارت وارده به کشاورزان با مشکلاتی روبه‌رو هستیم اما قول می‌دهیم به زودی طلب زارعان را از محل خسارت وارده به آنها جبران کنیم.

طلب کشاورزان را با تخصیص اعتبارات جدید پرداخت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد ابراهیم حسن‌نژاد عصر امروز در نشست با زارعان و باغداران استان اردبیل اظهار کرد: صندوق در یک سال اخیر تعهدات خود را در حوزه کشت و زرع محصولات زراعی و باغی به ویژه در محصول استراتژیک گندم انجام داده تا کشاورزان با ریسک کمتر نسبت به پوشش بیمه‌ای خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در نقطه مقابل افزایش تعهدات بیمه‌ای، مبالغی که از زارعان دریافت می‌شود کمترین افزایش را داشته و ما برای سال‌های آینده نیز با توجه به درخواست زارعان گندم تعهداتمان را همچنان افزایش می‌دهیم.

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: برخی نگرانی‌ها از بابت عدم پرداخت غرامت‌ها برطرف شده و به زودی با اولین تخصیص به صندوق طلب کشاورزان را پرداخت می‌کنیم.

حسن‌نژاد با یادآوری اینکه صندوق بیمه کشاورزی تلاشش بر این است تا توسعه بیمه را به عنوان راهکار تضمین‌کننده توسعه پایدار بیش از گذشته مورد توجه قرار دهد، افزود: ما در قالب پوشش بیمه‌ای محصولات زراعی، باغی و دامی تلاشمان بر افزایش پوشش بیمه‌ای محصولات یاد شده است تا خسارات ناشی از تنش‌های حرارتی در زراعت و باغات و یا خسارت سرمازدگی و پدیده یخبندان جبران شود.

وی به همکاری خوب صندوق بیمه‌ای محصولات کشاورزی با بانک کشاورزی در پرداخت به موقع غرامت زارعان اشاره و بیان کرد: کارگزاران ما در مناطق مختلف تلاششان بر این است تا پوشش بیمه‌ای محصولات زراعی، باغی و دامی را انجام دهند که در این ارتباط موافقت‌نامه‌ای نیز بین سازمان امور عشایری و بانک کشاورزی به امضا رسیده تا در زمینه پوشش بیمه‌ای دامداران اقدامات جدی به انجام برسد.

حسن‌نژاد از افزایش 153 محصول جدید زراعی و باغی برای پوشش بیمه‌ای مناسب آنها خبر داد و اضافه کرد: با توجه به وجود خطرات و آسیب‌های مختلفی که به صورت پدیده‌های جوی و اقلیمی وجود دارد، ضروری است تا یک حرکت درست و واقع‌بینانه در افزایش پوشش بیمه‌ای در این محصولات به انجام برسد.

وی میانگین رقم پرداختی خسارت سالانه به زارعان را از محل خسارت وارده در حوزه زراعت، باغ و دام بیش از یک‌هزار و 200 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: ما از کشاورزان و زارعان انتظار داریم تا به موقع و به صورت کامل اراضی و محصولات کشاورزی خودشان را تحت پوشش قرار دهند چراکه صندوق در فعالیت سه دهه‌ای خود تلاش کرده تا به تعهدات خود عمل کرده و وظایفش را به انجام برساند.

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی جایگاه بیمه محصولات کشاورزی و دامی را در اقتصاد ملی و کشاورزی، ایجاد امنیت تولید و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، بالا بردن توان محاسباتی و برنامه‌ریزی برای کشاورزان، تفکیک مدیریت‌های صحیح و نظارت مستمر کارشناسان بیمه به همراه کنترل آفات و بیماری‌ها اعلام کرد.

انتهای پیام/62001/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول