اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران:

7 هزار نفر در مازندران تحت تعلیم سوادآموزی قرار دارند

معاون نهضت سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: 2 هزار نفر واجب‌التعلیم، 4 هزار نفر دوره انتقال و 1500 نفر در دوره تحکیم با نهضت سوادآموزی همکاری کردند.

7 هزار نفر در مازندران تحت تعلیم سوادآموزی قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، داوود تقی‌نیا درباره اجرای طرح خودآموز در مازندران، اظهار کرد: این طرح مربوط به سال 94 بوده که در حال اجراست.

وی تصریح کرد: طرح خودآموز برای افرادی اجرا می‌شود که پس از گذراندن دوره آموزشی اگر بی‌سوادی را آموزش دهد، از بسته حمایتی 134 هزار تومانی بهره‌مند می‌شود.

معاون نهضت سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: کل سرانه سوادآموزی ما 664 هزار تومان است که این مبلغ به حساب افرادی واریز می‌شود که محارم خودشان را باسواد کنند.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین مشکل ما بحث تقاضاست، سوادآموزی در بین مردم متقاضی ندارد و این موضوع نیاز است که از طریق رسانه‌ها به خوبی تبیین شود.

تقی‌نیا در ارتباط با رابطین سوادآموزی در استان گفت: برای جذب سوادآموزان طرح رابطین سوادآموزی در حال اجراست، در این طرح هر مدرسه یک رابط سوادآموزی با اداره‌کل باید داشته باشد.

معاون نهضت سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران از برگزاری مراسم تجلیل از سوادآموز برتر خبر داد و بیان کرد: در این مراسم از 145 چهره موفق در این زمینه تقدیر می‌شود، این افراد در حال گذراندن دوره آموزشی رده بالا هستند و در بین افراد یکی از سوادآموزان به‌عنوان مدیر گروه آموزشی یکی از دانشگاه‌های استان است.

وی با اعلام اینکه مازندران در نرخ باسوادی رتبه اول را در اختیار دارد، افزود: طبق آمار سرشماری نفوس و مسکن در سال 90 حدود 98 درصد جمعیت مازندران و در گروه 10 تا 49 سال نیز 95 درصد افراد باسواد هستند.

تقی‌نیا درباره تعداد فراگیران و تعداد رابطین آموزشی، اضافه کرد: هرچه تعداد بی‌سوادان کمتر باشد، شناسایی و جذب آنها بسیار مشکل است، در بین دو درصدی که مطرح شد، پراکندگی زیادی داریم.

وی نبود انگیزه و احساس در مخاطبان را یکی از چالش‌های پیش‌رو اعلام کرد و افزود: بالا بودن سن نیز یکی از چالش‌های جدی دیگر ما در این بخش است، از طرفی شرایط شغلی و مهاجرت فصلی بی‌سوادان نیز مهم‌ترین دلیل نبود گرایش افراد به سمت سوادآموزی است.

تقی‌نیا درباره هدف‌گذاری معاونت نهضت سوادآموزی برای تحت تعلیم قرار دادن افراد در سال جاری را آموزش 6 هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون 2 هزار و 200 نفر واجب‌التعلیم هستند، در دوره انتقال 4 هزار نفر و نیز یک‌هزار و 500 نفر در دوره تحکیم عنوان کرد.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران درباره تحکیم سوادآموزی در استان نیز بیان کرد: برای این افراد نیز برنامه داریم که از یک‌هزار و 500 نفری که در دوره تحکیم قرار است شرکت کنند، 564 نفر تحت تعلیم قرار دارند.

این مسئول تعداد افراد آموزش‌دهنده در استان را یک‌هزار و 164 نفر اعلام کرد و یادآور شد: هر آموزش‌دهنده می‌تواند دو تا هفت نفر را تحت پوشش قرار دهد و سرانه آموزش‌دهنده 665 هزار تومان است.

تقی‌نیا با اعلام اینکه تبلیغ و ترویج در کاهش بی‌سوادی نقش بسیار برجسته‎ای دارد، گفت: برای شناسایی افراد بی‌سواد دچار چالش جدی هستیم.

انتهای پیام/86004/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول