اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پیشگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:

حاشیه نشینی مهمترین عامل در توسعه زمین خواری است

مدیرکل پیشگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: حاشیه نشینی مهمترین عامل در توسعه زمین خواری است.

حاشیه نشینی مهمترین عامل در توسعه زمین خواری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علیرضا ساوری ظهر امروز در همایش یک روزه نقش و وظایف دستگاه‌ها در ارتباط با دعاوی انتقال املاک زمین‌خواری برای مدیران که در دادگستری استان البرز برگزار شد اظهار داشت: پدیده زمین‌خواری دولتی با افزایش حاشیه نشینی بیشتر شده است و به معضلی تبدیل شده که باید کنترل شود.

وی ادامه داد: این مهم باید به درستی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط کنترل شود که اگر این معضل کنترل نشود علاوه بر ایجاد معضلات فرهنگی و اجتماعی عدیده در سال‌های پیشرو ،حجم زمین‌خواری را نیز افزایش خواهد داد.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه سخنان خود به قانون نظام سلامت اداری اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس ماده 15 این قانون مقامات، مدیران و سرپرستان مستقیم هر واحد در سازمان‌های دولتی مسئول پیشگیری از وقوع جرم در حوزه خودشان هستند و اگر جرمی در حوزه مدیریتی آن‌ها رخ دهد مجرم هستند، بنابراین حفظ اموال جزو وظایف اصلی هر مسئولی است که مسئولیتی را بر عهده گرفته و در صورت ترک آن، مرتکب جرم شده است.

ساوری بر لزوم اتخاذ تدابیرانه پیشگیرانه در حوزه زمین‌خواری تاکید کرد و گفت: برای اجرای اقدامات پیشگیرانه نیازمند اهرم سازی هستیم که از طریق تبادل اطلاعات، تامین منابع مالی، به اشتراک گذاشتن منابع و کمک کارشناسی این مهم امکان‌پذیر است.

وی افزود: پیشگیری بدون همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌ها از اثربخشی لازم برخوردار نیست و نیازمند همکاری در سطح استان و شهرستان است.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در ادامه با برشمردن علل عمده زمین‌خواری در کشور آن را موجد فقدان نظام کارآمد و مدرن ثبت اسناد در سال‌های گذشته، سهولت جعل اسناد رسمی و فساد برخی ماموران و عوامل فرهنگی و اجتماعی دانست.

وی در ادامه تأکید کرد: معضل حاشیه‌نشینی نیز به یک عامل مهم در پدیده زمین خواری تبدیل شده است که هنر مدیریت این است که با جلوگیری از مهاجرت از حاشیه‌نشینی نیز جلوگیری شود.

این مسئول در ادامه به تبیین راهکارهای مقابله با زمین خواری پرداخت و افزود: باید بانک اطلاعاتی زمین‌ها تکمیل شود و در کنار کنترل و نظارت جدی بر ماموران، از شناسایی زمین‌های در معرض تصرف یا تخریب نیز غافل نشد.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با تاکید بر استفاده از تکنولوژی‌های نوین به جای روش‌های سنتی برای مقابله با زمین‌خواری بر اتخاذ روش‌هایی برای خارج کردن متخلفان از گمنامی هم تصریح کرد:  شناسایی و اطلاع‌رسانی عوامل دخیل در زمین‌خواری، محیط و موقعیت‌های وقوع جرم زمین‌خواری، عوامل و عناصر زمین‌خواری اعم از دولتی و غیردولتی، فرصت‌های ارتکاب جرم زمین‌خواری و بزه دیدگان جرم زمین‌خواری می‌تواند در خارج کردن زمین‌خواران از گمنامی کمک کند.

انتهای پیام/2302/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول