اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبیک:

حدود 24 هزار آبیکی بیمه تأمین اجتماعی هستند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک گفت: حدود 24 هزار نفر در این شهرستان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

حدود 24 هزار آبیکی بیمه تأمین اجتماعی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، وحید انتظاری ظهر امروز در جلسه شورای نهضت سوادآموزی شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: 24 هزار نفر در شهرستان آبیک زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند که می‌توان با استفاده از ظرفیت تأمین اجتماعی این تعداد افراد را پایش و تعداد افراد بی‌سواد را احصا کرد.

وی با اشاره به وجود انجمن صنفی کارگران ساختمانی در شهرستان آبیک افزود: گرچه این انجمن زیر پوشش اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار ندارد ولی می‌توانیم از ظرفیت این انجمن در شناسایی کارگران بی‌سواد استفاده کرد و افراد باسواد را به سمت آموزش افراد بی‌سواد سوق داد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک ادامه داد: پیرو برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفع بی‌سوادی در واحدهای تولیدی در دستور کار قرار دارد.

انتظاری خاطرنشان کرد: از تمام واحدهای تولیدی، کشاورزی و خدماتی خواسته شده تا افراد بی‌سواد زیر 50 سال را به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک معرفی کنند که تعدادی از این واحد پاسخ داده‌اند اما بیشتر واحدها پاسخ نداده‌اند که احتمال باسواد بودن افراد در این واحدها وجود دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در این جلسه بیان کرد: سرشماری مناطق روستایی هر ساله صورت می‌گیرد که یکی از آیتم‌های این سرشماری سواد است.

حمید برودتی افزود: ماهانه جلسات بهورزان و رابطان برگزار می‌شود که می‌توانیم در زمینه سوق دادن افراد به سمت سوادآموزی گام مؤثری برداریم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک نیز در این جلسه گفت: دانش سنتی می‌تواند عملکرد کشاورزان در زمینه کشت محصولات کشاورزی را کاهش دهد ولی ارتقای سطح سواد می‌تواند در میزان افزایش تولید و بهره‌وری و مکانیزه کردن کشاورزی نقش بسزایی ایفا کند.

بیژن لطفی افزود: چهار مرکز خدمات ترویج کشاورزی در شهرستان آبیک وجود دارد که از وجود کارشناسان و اساتید مجرب می‌توان علاوه بر آموزش به کشاورزان در بخش کشاورزی، مقوله سواد را نیز برای کشاورزان تبیین کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک نیز به مکاتبه با اتحادیه‌های صنفی اشاره کرد و گفت: سواد یکی از ملاک‌های فعالیت و آغاز به‌کار افراد در هر واحد صنفی است که طبق آیین‌نامه متصدیان هر واحد صنفی پیش از آغاز به کار باید 24 ساعت دوره آموزشی را سپری کنند.

مرتضی نعمتی افزود: توصیه می‌شود در خصوص سوادآموزی و شرایط و حق‌الزحمه آموزش‌دهندگان تبلیغات مناسب در سطح روستاها و مکان استقرار کارگران صورت گیرد.

گفتنی است در این جلسه مطرح شد که از سوی کمیته امداد امام خمینی 82 مددجوی بی‌سواد به مسئول سوادآموزی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک معرفی شده است.

انتهای پیام/77006/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول