اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خبر داد

افتتاح 2 دارالقرآن کریم دانش‌آموزی آبیک تا پایان دی ماه جاری

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک، از افتتاح دو دارالقرآن کریم دخترانه و پسرانه دانش‌آموزی این شهرستان تا پایان دی ماه سال جاری خبر داد.

افتتاح 2 دارالقرآن کریم دانش‌آموزی آبیک تا پایان دی ماه جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، مهرداد یحیایی عصر امروز در حاشیه بازدید از کتابت آیات الهی سوادآموزان شهرستان آبیک اظهار کرد: امروز 18 نفر از سوادآموزان دوره انتقال و تحکیم سوادآموزی این شهرستان در قالب طرح انس با قرآن کریم به دوره انتقال سوادآموزی کتابت آیات الهی پرداخته‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی کتابت قرآن کریم از سوی نوسوادان سراسر کشور افزود: برای سوادآموزان استان قزوین 11 صفحه از کتابت قرآن کریم در نظر گرفته شده که سه صفحه از این کتابت یعنی صفحات 370 تا 372 قرآن کریم به خط عثمان‌طاها سهمیه شهرستان آبیک است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد:  آثار سوادآموزان شهرستان آبیک که در قالب کتابت یک صفحه عثمان‌‌طاهایی صورت گرفته، از سوی اساتید مورد بررسی قرار گرفته و آثار برگزیده انتخاب و در روز چهارشنبه 9 دی ماه به استان قزوین ارسال می‌شود.

یحیایی بیان کرد: نتیجه کتابت آیات الهی و گردآوری آثار سوادآموزان کشور در قالب تدوین پنج جلد قرآن کریم است که یک نسخه برای کربلای معلی، یک نسخه به نجف‌اشرف، یک نسخه به مشهد مقدس، یک نسخه به بیت رهبری و یک نسخه به موزه امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده است.

وی، قرآن کریم را کلام الهی و برنامه کامل زندگی یک مسلمان ذکر کرد و افزود: انس با قرآن کریم و عمل به احکام و دستورات الهی سبب می‌شود انسان زندگی مؤمنانه و متعهدانه داشته باشد.

این مسئول با اشاره به راه‌اندازی دو دارالقرآن کریم پسرانه و دخترانه در شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: در این راستا از ظرفیت خیران برای تجهیز این دو دارالقرآن استفاده شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک اذعان کرد: از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین اختصاص 60 میز و نیمکت و موکت برای دو دارالقرآن کریم دخترانه و پسرانه این شهرستان قول مساعد داده شده است.

یحیایی یادآور شد: تا پایان دی‌ ماه جاری دو دارالقرآن دانش‌آموزی افتتاح می‌شود و اداره آموزش و پرورش برای فعال کردن دارالقرآن‌های دخترانه و پسرانه تمام تلاش خود را به کار می‌بندد.

وی با اشاره به حماسه 9 دی روز میثاق امت با ولایت، عنوان کرد: بصیرت عبور دانش، آگاهی و اطلاعات انسان از مراحل سطحی به مراحل عمقی محسوب می‌شود که در 9 دی سال 88 مردم با بصیرت و بینش لازم، در صحنه حضور یافته و وفاداری خود را به نظام و رهبری ثابت کردند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک مطرح کرد: در جلسه‌ای که با نمایندگان شورای‌های دانش‌آموزی مدارس این شهرستان برگزار شد بر بصیرت‌افزایی و داشتن تفکر نقاد نیز تأکید شده است.

انتهای پیام/77006/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول