اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام مؤمنی:

نباید کسی را به زور در جبهه ولایت نگه داشت / تضعیف‌کنندگان جایگاه ولایت فقیه عاقبت‌ به‌ خیر نمی‌شوند

استاد حوزه علمیه گفت:‌ قرار نیست افرادی را به‌ زور در جبهه ولایت نگهداریم، این مسیر به لطف خدا سربازانی دارد که با تمام وجود از این نظام مقدس پاسداری می‌کنند.

نباید کسی را به زور در جبهه ولایت نگه داشت / تضعیف‌کنندگان جایگاه ولایت فقیه عاقبت‌ به‌ خیر نمی‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی پیش‌ از ظهر امروز در یادواره شهدای فرهنگی در خیمه گلستان شهدای اصفهان گفت: علامه مجلسی در یکی از بخش‌های بحارالانوار احادیث صحیح و بدون خدشه‌ای پیرامون آخرالزمان نقل می‌کند.

وی افزود: در این بخش آمده است «عده‌ای در مشرق زمین قیام می‌کنند و زمینه‌ساز ظهور می‌شوند» و در حدیثی دیگر به نقل از امام صادق (ع)‌ می‌خوانیم «مردی از قم قیام و مردم را به خدا دعوت می‌کند،‌ هیچ طوفانی او را از راهش منحرف نمی‌کند و یارانی دارد که مانند آهن آب‌دیده محکم و استوار هستند».

این خطیب اهل‌بیت ادامه داد: این‌که گفته می‌شود امام سیاستمداری برجسته، اقتصاددان برتر و یا فرمانده جنگی فوق‌العاده‌ای بود درست است، اما امام درسی در این رشته‌ها نخوانده بود، بلکه درس دین خوانده بود و توانسته بود به معنی واقعی کلمه به مقام عبودیت برسد.

وی با اشاره به عاشورای سال 88 خاطر نشان کرد: روز عاشورا در حال حرکت به سمت هیئت رایت‌العباس چیذر بودم که دیدم عده‌ای بیرق‌ها و علم‌ها را به زمین انداخته و روی آن‌ها مشغول رقص و پای‌کوبی بودند و این صحنه‌ها را به چشم دیدم؛ آنچه قائله حرمت‌شکنان را جمع کرد، حضور هیئت‌هایی بود که با ذکر «حسین حسین» به آن خیابان آمدند.

استاد حوزه علمیه تضعیف‌کنندگان جایگاه ولایت فقیه را منافقانی دانست که عاقبت‌ به‌خیر نخواهند شد و بیان کرد: نماز جمعه 29 خرداد در بین مردم بودم، آنجا که رهبر انقلاب استغاثه به امام زمان (عج) داشتند یک انکسار قبلی در همه مردم به وجود آمد که غیرطبیعی بود.

وی تأکید کرد: نیاز نداریم افرادی را به‌زور در جبهه ولایت نگهداریم، این مسیر به لطف خدا سربازانی دارد که با تمام وجود از این نظام مقدس پاسداری می‌کنند.

این خطیب اهل‌بیت تهدید امروز کشور را جنگ نظامی و بمب اتم ندانست و تصریح کرد: تهاجم فرهنگی و حملات شیمیایی فرهنگی دشمن به‌ صورت قوی علیه ما استفاده می‌شود که می‌تواند ضربه بزند و آنچه می‌تواند در مقابله با این تهاجم از ما دفاع می‌کند و اجازه اثر ندهند مکتب اباعبدالله است.

وی با اشاره به نامه امام سجاد (ع) به محمد بن مسلم زهری گفت: امام در این نامه که پس از چندین بار تذکر می‌نویسند، محمد بن مسلم زهری را بازکننده راه نفوذ دشمن می‌دانند و به او هشدار می‌دهند «با ستمگر انس گرفته‌ای و راه ظلم و تجاوز را برای او هموار ساخته‌ای، به او نزدیک شده‌ای و چون دعوتت می‌کند می‌پذیری؛ خدا می‌داند که من چقدر هراسناکم از اینکه خدای در قیامت تو را گناه خائنان بگیرد و از آنچه به خاطر معاونت ظالم گرفته‌ای بازخواست کند؛ تو با کسی دوست شده‌ای که باخدا دشمنی می‌کند؛ یکی به حال خود نظر کن، و به فکر خویش باش، که کس دیگر به فکر تو نباشد».

مؤمنی با انتقاد از تحلیل غلط افراد از تاریخ اسلام اظهار داشت: در متون معتبر آمده در کربلا وقتی امام و عمرسعد گفت‌وگو دارند، عمر سعد امنیت خانواده و پول و باغ را بهانه رودررویی با امام می‌آورد و امام ضمانت می‌کند همه این‌ها را به او بدهد تا بهانه‌ای نداشته باشد، عمرسعد گفت دلیل اصلی، رسیدن به حکومت ری است که از عهده شما بر‌نمی‌آید، امام نفرین می‌کند عمر سعد را و از خیمه بیرون می‌آید؛ این اسمش چیست؟ امام رفته بودند او را امربه‌معروف کنند.

به گزارش فارس، یادواره شهدای فرهنگی نواحی یک، 3 و 5 آموزش و پرورش شهر اصفهان ظهر امروز با تجلیل از خانواده‌های شهدا پایان یافت.

انتهای پیام/63064/صا40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول