اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

در خبرگزاری فارس

یاور همدانی میهمان پنجاه و دومین «عصرانه ادبی فارس» می‌شود

پنجاه و دومین «عصرانه ادبی فارس» به پاسداشت یاور همدانی برگزار خواهد شد.

یاور همدانی میهمان پنجاه و دومین «عصرانه ادبی فارس» می‌شود

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، پنجاه و دومین «عصرانه ادبی فارس» پاسداشت احمد نیک طلب متخلص به «یاور همدانی» برگزار خواهد شد.

یاور همدانی در دوم اردیبهشت 1313 در همدان به دنیا آمد. دوران کودکی و تحصیلات ابتدایی و متوسطه و دانشگاهی را در همان جا و تهران گذراند و به دریافت مدرک کارشناسی روابط عمومی و روزنامه‌نگاری از دانشکده علوم و ارتباطات، نائل آمد.

شعرهای یاور همدانی از آغاز دوران جوانی، تا کنون، در بیشتر نشریات کثیرالانتشار‌ِ کشور قبل از انقلاب مثل آفتاب شرق خراسان، اندیشه کرمان، آذر آبادگان و مطبوعات پس از انقلاب، انتشار یافته است. وی مدت‎ها دبیر انجمن ادبی حافظ و عضو هیئت مدیره انجمن ادبی و هنری ایران و هند بوده و بسیاری از ترانه‌های محلی همدانی او ضمن پخش در برنامه‌های رادیو ایران، به زبان‌های بیگانه شرقی نیز ترجمه شده است.

او از جمله شاعرانی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از شب‌های شعر دفاع و مقاومت و همایش‌های سراسری شعر دفاع مقدس شرکت کرده است. یاور همدانی قالب‎های غزل و دوبیتی را برای سرودن برگزیده است. وی پس از پیروزی انقلاب تا کنون، با بسیاری نهادهای فرهنگی از جمله حوزه هنری، شورای شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای شعر ستاد اقامه نماز و... همکاری داشته است. «در سایه‌سار الوند» یکی از مجموعه آثار یاور همدانی است.

در پنجاه و دومین «عصرانه ادبی فارس» مفتون همدانی، حسین آهی، بابک نیک‌طلب، کاظم جی‌رودی، عباسعلی براتی‌پور، مرتضی زحمت‌کش، جواد محقق، حسین اسرافیلی، بهروز قزلباش، سودابه امینی، رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی خراسانی، علیرضا قزوه و ... شرکت خواهند کرد.

این برنامه ادبی روز سه‌شنبه 15 دی‌ از ساعت 15 در خبرگزاری فارس برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه می‌توانند به خبرگزاری فارس واقع در میدان فردوسی، ابتدای خیابان انقلاب، کوچه شاهرود، پلاک یک مراجعه کنند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول