اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گوهرگانی در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه کهگیلویه و بویراحمد:

امکان افزایش تولیدات کشاورزی به یک میلیون تُن فراهم شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر 650 هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود، گفت: امکان افزایش این میزان تولیدات به یک میلیون تُن در یک برنامه دو تا سه ساله فراهم شده است.

امکان افزایش تولیدات کشاورزی به یک میلیون تُن فراهم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جعفر گوهرگانی بعدازظهر امروز در آیین تجلیل از 45 کشاورز نمونه استان کهگیلویه و بویراحمد در زیربخش‌های مختلف با یاد کردن از 50 شهید گلگون‌کفن جهادی، اظهار کرد: کشاورزی در این استان با شروع به کار دولت تدبیر امید و با درایت و حمایت استاندار روی غلتک افتاده و دارای برنامه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از ابتدای مسئولیت، برنامه‌ای چهار ساله را در 27 شاخص مهم  و با پایه سال 92، تدوین کردیم که یک سال بعد از آن در عمده این شاخص‌ها، حتی فراتر از برنامه گام برداشتیم.

متولی کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، تحقق برنامه و رسیدن به مرز تولید یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در سال را طی یک برنامه 2 تا سه سال، موجب خودکفایی کامل و صادرات بخشی از این تولیدات به خارج از استان و خارج از کشور دانست.

وی با بیان اینکه در چند شاخص این برنامه چهار ساله نیز کاستی‌هایی داریم، اضافه کرد: امیدواریم در چند سال باقیمانده از برنامه چهار ساله بتوانیم این نقاط ضعف را برطرف کنیم.

گوهرگانی تصریح کرد: با حمایت‌های استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کارهای بسیار خوبی در این استان شروع شده که به عنوان مثال عملکرد این سازمان در شاخص تبدیل اراضی دیم به آبی و اجرای شیوه‌های نوین آبیاری در کشور شاخص است.

افزایش تولیدات در سبزی و گل شاخه بریده

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش، بانک کشاورزی را همراه و پشتیبان این بخش دانست و توضیح داد: با همکاری بانک کشاورزی در این سال‌ها اعتبارات خوبی از صندوق توسعه ملی و خط اعتباری مکانیزاسیون جذب شد.

وی از در دست اقدام بودن چندین مجتمع گلخانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و خاطرنشان کرد: با توسعه فضای گلخانه‌ای در این استان، به عنوان مثال تولیدات سبزی و صیفی به فراتر از هفت هزار تن و گل‌رز هلندی به بیش از 13 میلیون شاخه در سال رسید که رشد بسیار امیدبخشی داشته‌اند.

گوهرگانی عنوان داشت: علاوه بر رشد کمی در تولیدات کشاورزی این استان، کیفیت محصولات نیز افزایش چشمگیری داشته به طوری که در تولید گل شاخه بریده نه تنها در کمیت به نسبت مساحت استان مقام اول هستیم بلکه کیفیت بالای این گل‌ها موجب شده تا بازارهای خوبی برای این نوع تولیدات وجود داشته باشد.

این مسئول تأکید کرد: در دهه فجر و هفته دولت آینده چندین پروژه مهم در بخش‌های مختلف کشاورزی به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/82005/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول