اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش تجلیل از خادمان آرامستان‌های بابل تاکید شد

ضرورت توجه ویژه به اشتغال و بیمه غسال‌ها

در نخستین همایش تجلیل از خادمان آرامستان‌های بابل بر ضرورت توجه ویژه به اشتغال و بیمه غسال‌ها تاکید شد.

ضرورت توجه ویژه به اشتغال و بیمه غسال‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، در نخستین همایش تجلیل از خادمان آرامستان‌های بابل بر ضرورت توجه ویژه به اشتغال و بیمه غسال‌ها تاکید شد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم‌پزشکی بابل امشب در این همایش گفت: همایش‌هایی که در کشور برگزار می‌شود بیشتر برای کسانی است که دارای اسم و رسم بوده و معروف باشند ولی برای افرادی عادی زحمت‌کش کمتر همایش تجلیل گذاشته می‌شود، بنابراین انجام چنین همایشی به زمین مانده بود.

حجت‌الاسلام علی نیک‌زاد با اشاره به اینکه باید به اشتغال و بیمه غسال‌ها توجه بیشتری شود، افزود: در این همایش نه تنها مراسم تجلیل از این قشر تاثیرگذار و قابل احترام است بلکه به اطلاعات ما نیز درباره این موضوع افزوده شد.

وی با بیان اینکه غسل و دفن اموات از با فضیلت‌ترین اعمال بوده و از ریا به دور است، تصریح کرد: هیچ شغلی به این اندازه واجب کفایی نیست و کاری است که بر همگان واجب است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم‌پزشکی بابل یادآور شد: کسی که یاد مرگ باشد به عنایت پروردگار نزدیک‌تر است و غسال‌ها توجه کنند با دیدن میت به یاد مرگ باشند و دیدن میت برای آنها عادی نشود.

وی خاطرنشان کرد: احترام به مرده مسلمان واجب است، غسل میت و دستور نبش قبر نکردن میت مسلمان، برای احترام به میت و آموزش لازم برای غسل و کفن و دفن میت ضروری است.

مدیرعامل آرامستان‌های شهرستان بابل نیز اظهار کرد: براساس مطالعات انجام شده 150 نفر از غسال‌ها از 50 روستا و شهر بابل برای آموزش، شناسایی شدند که باید این رقم به 400 روستا برسد.

مرتضی حسینی افزود: توجه به بهداشت و صدور شناسنامه بهداشتی و شرعی برای غسال‌ها و توجه به آموزش آنها در دستور کار ما قرار دارد.

وی گفت: این همایش در راستای حفظ شأن اجتماعی غسال‌ها و تجلیل از خدمات آنها برگزار شده است.

انتهای پیام/86009/ج30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول