اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

دبیر نوزدهمین کنگره سالانه انجمن طب فیزیکی و توان‌بخشی اعلام کرد

امکان درمان ۹۵ درصد بیماران مبتلا به دیسک‌های کمر با روش‌های غیر جراحی

دبیر نوزدهمین کنگره سالانه انجمن طب فیزیکی و توان‌بخشی گفت: درمان ۹۵ درصد بیماران مبتلا به دیسک‌های کمر با روش‌های غیر جراحی امکان‌پذیر است.

امکان درمان ۹۵ درصد بیماران مبتلا به دیسک‌های کمر با روش‌های غیر جراحی

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، رضا سلمان روغنی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 95درصد موارد کمردردهای حاد با روش‌های غیر جراحی درمان می‌شوند اما در ایران این‌طور نیست.

دبیر نوزدهمین کنگره طب فیزیکی با اشاره به اینکه نوزدهمین کنگره سالانه انجمن طب فیزیکی، توان‌بخشی و الکترودیاگنوز ایران در روزهای 14 تا 16 بهمن‌ماه در هتل المپیک برگزار می‌شود، گفت: این کنگره با محورهای تازه‌های توان‌بخشی و طب فیزیکی، درمان‌های غیر جراحی، دردهای عضلانی، سکته‌های مغزی و ضایعات نخاعی برگزار می‌شود.

وی افزود: روش‌های غیر جراحی در ابتدا شامل دارودرمانی و درمان‌های فیزیکی است که اگر بیماران با این روش جواب نگرفتند، تزریقات تخصصی تحت گاید اشعه ایکس و یا سونوگرافی در ستون فقرات، در مفاصل و در کنار ریشه‌های عصبی انجام می‌شود.

رضا سلمان روغنی خاطرنشان کرد: این روش‌ها در جوانان و افراد میان‌سال بهتر جواب می‌دهد اما در سالمندان کمتر است ولی چون در این روش‌ها بی‌هوشی عمومی داده نمی‌شد، برای سالمندان کم‌خطرتر است.

دبیر نوزدهمین کنگره سالانه انجمن طب فیزیکی ، توان‌بخشی و الکترودیاگنوز ایران تصریح کرد: با استفاده از این روش‌ها، در حقیقت بدون اینکه تیغ جراحی به بیمار برخورد کند، بیمار درمان می‌شود و کمترین آسیب به آناتومی و فیزیولوژی بدن وارد می‌شود.

وی گفت: با این‌حال ممکن است در برخی بیماران این روش‌ها جواب ندهد که در نهایت بیمار نیازمند جراحی می‌شود. تعیین مرز بین روش‌های جراح و غیر جراحی در کمردردها از اهداف اصلی این کنگره است.

سلمان روغنی اضافه کرد: همچنین در این کنگره بر لزوم راه‌اندازی بخش‌های طب توان‌بخشی در بیمارستان‌ها برای بیماران سکته‌های مغزی و ضایعات نخاعی که پس از انجام درمان‌های لازم دچار ناتوانی‌های جسمی و حرکتی می‌شوند تأکید و راهکارهای لازم در این زمینه ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در این کنگره بر اینکه این بیماران باید تحت اقدامات طب توان‌بخشی قرار گیرند تا درمان شده و به سطح اجتماع و زندگی عادی خود بازگردند، نیز تأکید می‌شود.

سلمان روغنی گفت: ارائه تازه‌ترین روش‌های درمانی در سندرم دردهای عضلانی ستون فقرات، تازه‌ترین‌های طب توان‌بخشی بیماری‌های عضلانی- اسکلتی، تست‌های مربوط به بیماری‌های عضلانی اسکلتی و تازه‌های طب توان‌بخشی قلب و ریه، طب توان‌بخشی سکته مغزی و ضایعات نخاعی از دیگر موضوعات موردبررسی در این کنگره است.

وی به حضور مهمانان خارجی در این کنگره اشاره کرد و افزود: مهمانانی از هشت کشور ازجمله سوئد، مالزی، فرانسه، آلمان، کره و آمریکا در این کنگره حضور یافته و به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

به گفته سلمان روغنی، نوزدهمین کنگره سالانه انجمن طب فیزیکی و توان‌بخشی به همت این انجمن و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و علوم بهزیستی، شهرداری تهران و سازمان هلال‌احمر برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 22731112 تماس و یا به سایت www.ispmr.org مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول