اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خبر داد

افزایش ذخایر آب استان قم به 110 میلیون مترمکعب

استاندار قم با اشاره به روند پیشرفت پروژه ملی انتقال آب به قم و فازهای تکمیلی این طرح گفت: تکمیل آب بند سد کوچری موجب افزایش ذخایر آب استان به 110 میلیون مترمکعب خواهد شد.

افزایش ذخایر آب استان قم به 110 میلیون مترمکعب

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سیدمهدی صادقی استاندار قم با حضور در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات و همچنین وضعیت استان قم در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ارائه کرد.

وی با اشاره به تصویب اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان در سفر رئیس جمهور به قم افزود: در تلاش هستیم تا با تخصیص اعتبارات لازم زمینه برخورداری شهروندان قم و زائران را از این پروژه مهم ریلی فراهم کنیم.

استاندار قم ظرفیت‌های زیارتی و گردشگری قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: زیرساخت‌های ضعیف قم در بخش گردشگری موجب شده است تا نتوانیم از این ظرفیت‌ها بهره برداری لازم را داشته باشیم.

صادقی با اشاره به روند پیشرفت پروژه ملی انتقال آب به قم و فازهای تکمیلی این طرح خاطرنشان کرد: تکمیل آب بند سد کوچری موجب افزایش ذخایر آب استان به 110 میلیون مترمکعب خواهد شد.

وی پروژه تصفیه خانه فاضلاب قم ‌را از دیگر طرح‌های مهم استان و پیشرفته‌ترین تصفیه خانه فاضلاب کشور عنوان و اضافه کرد: این طرح تاکنون بیش از 97 درصد پیشرفت داشته است و بزودی افتتاح خواهد شد.

استاندار قم پایین بودن سرانه تولید در قم نسبت به کشور را از دیگر دغدغه‌های مسئولان استان برشمرد و ادامه داد: در تلاش هستیم تا با استفاده از منابع و حمایت‌های بانکی این معضل مهم را حل کنیم.

وی با اشاره به توانمندی‌های قم در زمینه ی انتشارات کتاب و زیرساخت‌های فناوری و اختصاص دو شهرک برای چاپ و نشر و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: در صورت سرمایه‌گذاری در بخش محتوا، علاوه بر تاثیرگذاری فرهنگی می‌توانیم ارزش افزوده خوبی نیز ایجاد کنیم.

نماینده عالی دولت در استان همچنین منطقه اقتصادی سلفچگان را ظرفیتی ویژه برای قم معرفی کرد و با اشاره به کارهای انجام شده در راستای رونق این منطقه خاطرنشان کرد: اتصال خط آهن سراسری به این منطقه از جمله کارهای مهمی است که در حال پیگیری آن هستیم.

استاندار قم در ادامه وجود 2 هزار هکتار بافت فرسوده در قم، اقامت حدود 250 هزار شهروند در این محدوده و مسئله ایمنی بافت فرسوده در مقابل بلایای طبیعی به ویژه زلزله را یکی از دغدغه‌های مهم خود عنوان و تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این مشکل مهم را برطرف کنیم.

وی مشکل فضای سبز قم و آلودگی ناشی از ریزگردها را مورد توجه قرار داد و افزود: کمربند 2 هزار هکتاری فضای سبز از جمله برنامه‌هایی است که در حل این مشکل بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/2258/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول