اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

طبیب‌زاده در گفت‌وگو با فارس:

استانداران حق دخالت در امور شورای نگهبان را ندارند/ برخی دنبال تشکیل مجلس ششم دیگری هستند

نماینده مردم تهران گفت: شورای نگهبان قانون‌مدار است و کسانی را رد صلاحیت کرده است که محکومیت امنیتی، ‌اخلاقی و اقتصادی دارند و از سلامت اخلاقی برخوردار نیستند.

استانداران حق دخالت در امور شورای نگهبان را ندارند/ برخی دنبال تشکیل مجلس ششم دیگری هستند

زهره طبیب‌زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه برخی استانداران در وظایف شورای نگهبان دخالت می‌کنند گفت: یکی از مشکلات جدی ما از اول دولت تاکنون این بوده است که برخی استانداران را از اصحاب فتنه انتخاب کرده‌اند و طبیعی است که اصحاب فتنه نمی‌خواهند افراد نزدیک به خود از شانس شرکت در انتخابات بی‌بهره بمانند.

وی با اشاره به وظایف هیأت‌های اجرایی تصریح داشت: استانداران وظیفه اجرایی دارند و حق دخالت در امور نظارتی که وظیفه شورای نگهبان است را ندارند. تا جایی که به هیأت اجرایی مربوط می‌شد وظیفه استانداران بود ولی از این به بعد کار وظیفه شورای نگهبان است و استانداران حق دخالت ندارند.

وی گفت: شورای نگهبان خط نگهدار قانون است و استانداران نباید در امور شورای نگهبان دخالت کنند اما این دخالت‌ها می‌دانیم که سیاسی است و می‌خواهند امسال خود را وارد مجلس کنند.

طبیب‌زاده افزود: برخی استانداران دنبال تشکیل مجلس ششم دیگری هستند و  اگر از رد صلاحیت فتنه‌گران ناراحت هستند استعفا دهند. اما مطمئن باشند مردم همانند 9 دی و فتنه‌های دیگر جواب آنها را خواهند داد.

وی با اشاره به ملاک‌های شورای نگهبان در رد صلاحیت افراد گفت: شورای نگهبان قانون‌مدار است و کسانی را رد کرده است که محکومیت امنیتی، ‌اخلاقی و اقتصادی دارند و از سلامت اخلاقی برخوردار نیستند اگر واقعا کسی اینگونه نیست به قانون تمکین کند و مستندات خود را به شورای نگهبان تحویل دهد. قانون برای همه راه را روشن کرده است و دیگر جای جنجال‌های سیاسی نیست.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول