اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه:

40 درصد اشتغال کرمانشاه در بخش غیررسمی است /کاهش گردشگران سلامت

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه از کاهش گردشگران سلامت استان از 7 هزار به 700 نفر طی دو سال اخیر خبر داد و گفت: 40 درصد اشتغال کرمانشاه در بخش غیررسمی است.

40 درصد اشتغال کرمانشاه در بخش غیررسمی است /کاهش گردشگران سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سهراب دل‌انگیزان ظهر امروز در جلسه بررسی طرح توسعه استان کرمانشاه به ارائه طرح پیشنهادی توسعه استان پرداخت و گفت: برای این موضوع 10 رسته پیش‌بینی شده که مهمترین آنها گردشگری سلامت است.

وی با بیان اینکه حجم اشتغال موجود در این 10 رسته 261 هزار و 618 نفر است، اظهار کرد: اشتغال پیش‌بینی شده در این رسته‌های اولویت‌دار حدود 32 هزار نفر است و می‌توان در رسته‌های مشخص شده اشتغال خوبی را ایجاد کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به نخستین رسته مشخص شده در برنامه توسعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: توریسم سلامت جزو بخش‌های با درآمدهای کلان در حوزه بین‌المللی است که در سال 2016 از درآمد یک‌ هزار  600 میلیارد دلاری پیش‌بینی شده از محل گردشگری سهم 0.1 درصدی را به گردشگری سلامت اختصاص داده‌اند.

دل‌انگیزان ادامه داد: بساری از کشور برای ورود به این بخش تمایل دارند و برای بهره‌مندی از این فرصت و رقابت با کشورهای دیگر بزرگترین ظرفیت‌ها را در راستای جذب توریست‌های سلامت در کشورهای خود ایجاد کرده‌اند.

*کاهش گردشگران سلامت از 7 هزار به 700 نفر

وی تصریح کرد: در سال 92 میزان برآورد شده از گردشگران سلامت در استان کرمانشاه بین 5 تا 7 هزار نفر بوده است که این رقم امروز به حدود 500 تا 700 نفر تقلیل یافته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه رسته گردشگری سلامت را شامل حلقه‌های متعددی از جمله جاذبه‌ها، جذب، انتقال مسافر به سمت استان، پذیرش، درمان،‌خدمات‌دهی و بازگشت عنوان کرد که بین تمام این حلقه‌ها باید ارتباطات لازم شکل بگیرد.

دل‌انگیزان قیمت پایین و رقابتی، وجود پزشکان ماهر، امکانات مناسب و سابقه خوب را از جمله فاکتورهای قوی استان برای ایجاد توجه و جذب گردشگران سلامت برشمرد و ادامه داد: بر اساس این برنامه برای سال 98 رسیدن به آمار 20 هزار گردشگر درمانی برای استان هدفگذاری شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد سالانه 100 میلیارد تومان، 800 تخت اختصاصی، ایجاد 3 هزار و 800 اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، راه‌اندازی 10 آژانس خدماتی مسافرتی حرفه‌ای و... را از دیگر برنامه‌های چشم‌انداز سال 98 برای استان کرمانشاه در حوزه گردشگری سلامت عنوان کرد.

*چشم‌انداز 2 هزار توریست سلامت برای سال 95

وی از تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز به عنوان رقبای کرمانشاه در گردشگری سلامت نام برد و گفت: نزدیکی به عراق و قیمت پایین خدمات در کرمانشاه موضوعی است که مسافرت توریست‌های سلامت به استان‌های دیگر را قابل تأمل و این پتانسیل همجواری کرمانشاه را زیر سئوال برده است.

دل‌انگیزان چشم‌انداز کرمانشاه در سال 95 در حوزه گردشگری سلامت را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: تثبیت 2 هزار نفر گردشگر سلامت، ایجاد مرکز تخصصی خدمات مدیریت گردشگری سلامت، استانداردسازی 100 تخت بیمارستانی و راه‌اندازی نمایشگاه توانمندی‌های پزشکی کرمانشاه در کلار عراق از دیگر اقدامات تا پایان سال آینده خواهد بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه بر ایجاد ظرفیت‌های لازم برای توسعه گردشگری سلامت تأکید کرد و ادامه داد: برقراری پرواز مستقیم از مبادی گردشگری، تأسیس کلینیک در شهرهای اربیل، کلار و سلیمانیه و... از جمله این الزامات هستند.

انتهای پیام/81007/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول