اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سطح اساتید و محققان حوزه صورت گرفت

انتشار فراخوان مقاله از سوی مرکز موضوع شناسی احکام فقهی

معاون مرکز موضوع‌شناسی احکام فقهی از فراخوان مقاله در 16 موضوع فقهی در سطح اساتید و محققان حوزه خبر داد و گفت: علاقمندان تا 30 اردیبهشت سال 95 می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

انتشار فراخوان مقاله از سوی مرکز موضوع شناسی احکام فقهی

حجت‌الاسلام محمد کیانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم از فراخوان مقالات علمی و تخصصی در سطح اساتید، محققان، طلاب و دانشجویان حوزه خبر داد و اظهار کرد: این فراخوان به منظور تدوین مبانی،‌ اصول،‌ شاخص‌ها و روش‌های موضوع شناسی احکام فقهی صورت گرفته است.

وی با تبیین 16 موضوع برای تدوین مقالات تصریح کرد: مبانی و اصول موضوع شناسی فقهی، ضرورت موضوع شناسی فقهی و تأثیر آن بر اجتهاد،‌ تفاوت موضوع، متعلق و مصداق و جایگاه هر یک در علم موضوع شناسی و چگونگی موضوع شناسی فقهی از جمله موضوع‌هایی است که اساتید و محققان باید در مقالات خود به آن اهتمام داشته باشند.

معاون مرکز موضوع شناسی احکام فقهی ادامه داد: اهمیت تدوین علم موضوع شناسی فقهی، نقش عرف در تشخیص موضوعات فقهی، تمایز علم موضوع شناسی فقهی با علم فقه و اصول فقه و قواعد فقهی، نقش زمان و مکان در شناخت موضوع فقهی و مرجع تشخیص انواع موضوعات فقهی از دیگر موضوعات پیشنهادی فراخوان مقاله به شمار می‌رود.

وی با اشاره به دیگر موضوعات پیشنهادی فراخوان مقاله، بیان کرد:‌ شاخص‌های موضوع شناسی فقهی، روش شناسی موضوع شناسی فقهی، تطور تاریخی علم موضوع شناسی فقهی، نقش موضوع شناسی فقهی در عمل مکلفان، معیار در تشخیص موضوعات فقهی و روش شناسی تطبیقی موضوعات فقهی بین شیعه و اهل‌سنت از دیگر موضوعاتی است که محققان می‌توانند در تدوین مقالات به ان اهتمام داشته باشد.

 کیانی دیگر موضوعات فراخوان مقاله را مورد اشاره قرار داد و گفت: روش موضوع شناسی فقهی علما و مراجعی مانند ابن ادریس(ره)، امام خمینی(ره)، سید ابوالقاسم خویی(ره)، سید رضی(ره)، سید محمد باقر صدر(ره)، سید مرتضی(ره)، سید محمد کاظم طباطبایی‌یزدی(ره)، شیخ انصاری(ره)، شیخ بهایی(ره)، ‌شیخ‌طوسی(ره)،‌ شیخ مفید(ره)،‌ صاحب جواهر(ره)،‌ صاحب حدائق(ره)،‌ صاحب ریاض(ره)،‌ کاشف الغطاء(ره)،‌ ملا احمد نراقی(ره)،‌ میرزای نایینی(ره) و وحید بهبهانی(ره) نیز از دیگر موضوعات فراخوان این مقاله است.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با یادآوری برخی نکاتی که باید در ارائه مقاله مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: درج عنوان کامل مقاله، نام نویسنده، داشتن چکیده، واژگان کلیدی، بیان دقیق مسئله، ارجاع درون متنی و رعایت سایر قواعد یک تحقیق روشمند بسیار ضروری است.

معاون مرکز موضوع شناسی‌ فقهی عنوان کرد: مقالات ارسالی باید دارای حداقل 25 صفحه A4 بوده و در فرمت doc و pdf تا تاریخ 30 اردیبهشت‌ماه 1395 به نشانی اینترنتی bonyadin@mozooshenasi.ir ارسال شود.

انتهای پیام/78005/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول