اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تلاش «کوربین» برای دستیابی به توافق با آرژانتین بر سر جزایر «مالویناس»

رسانه آرژانتینی «پولیتیکا آرخنتینا» گزارش داد که رهبر اپوزیسیون انگلیس به دنبال دستیابی به راه‌حلی برای توافق با آرژانتین بر سر مسئله مورد مناقشه جزایر «مالویناس» است.

تلاش «کوربین» برای دستیابی به توافق با آرژانتین بر سر جزایر «مالویناس»

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پولیتیکا آرخنتینا»، «جرمی کوربین» رهبر حزب اپوزیسیون «کارگران» در انگلیس روز گذشته در دیدار با دیپلمات‌های آرژانتینی اعلام کرد: من در تلاش هستم تا دو کشور با انجام مذاکرات لازم به توافقی جهت تقسیم قدرت در جزایر «مالویناس» دست پیدا کنند.

«آلیسیا کاسترو» سفیر آرژانتین در انگلیس نیز در این رابطه عنوان کرد: «کوربین» می‌گوید که امکان برقراری مذاکره بین آرژانتین و انگلیس وجود دارد و دو طرف می‌توانند به توافقی جهت تقسیم قدرت در این جزایر مورد مناقشه دست پیدا کنند.

وی رهبر حزب کارگران انگلیس را در زمینه حل مسئله جزایر «مالویناس»، مصمم توصیف کرد و افزود: «کوربین» این قابلیت را دارد که نگرش عمومی در انگلیس را تغییر دهد و مسئولان این کشور و آرژانتین را بر سر میز مذاکره بنشاند.

سفیر آرژانتین در انگلیس در ادامه تصریح کرد: نگرانی‌های رهبر اپوزیسیون انگلیس مشابه همان نگرانی‌هایی است که آرژانتینی‌ها در مورد جزایر مورد مناقشه «مالویناس» دارند؛ «کوربین» یکی از ما است.

«کاسترو» ضمن اشاره به دیدار «کوربین» از سفارت آرژانتین در انگلیس، این بازدید را مفرح و دوستانه توصیف کرد.

براساس یک نظرسنجی صورت گرفته توسط روزنامه انگلیسی «میرور» که در 1 سپتامبر (11 شهریور) به چاپ رسید، 40 درصد مردم این کشور معتقد هستند که انگلیس باید طبق درخواست دولت «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور پیشین آرژانتین، بر سر میز مذاکره با این کشور بنشیند و به کشمکش بین دو کشور در مورد جزایر «مالویناس» پایان دهد.

از سوی دیگر «مائوریسیو ماکری» رئیس‌جمهور آرزانتین نیز در 19 ژانویه (29 دی) اعلام کرد که قصد دارد دوران جدیدی را در تاریخ روابط بین این کشور با انگلیس آغاز کند؛ روابطی که همواره تحت تأثیر اختلاف بر سر جزایر «مالویناس» بوده است.

«ماکری» نه تنها پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین بلکه پس از آن نیز در مورد حاکمیت این کشور بر جزایر «مالویناس» ابراز نگرانی نکرده بود.

از سوی دیگر «سوسانا مالکورا» وزیر امور خارجه دولت «ماکری» نیز موضع دولت‌های «کریستینا فرناندز» و «نستور کرشنر» رؤسای جمهور سابق آرژانتین در مورد جزایر «مالویناس» را سختگیرانه توصیف کرد.

علی‌رغم اینکه سازمان ملل متحد در سال 1965 (1344) از انگلیس خواست که به استعمار جزایر «مالویناس» پایان دهد و برای حل این اختلاف تاریخی با آرژانتینی‌ها بر سر میز مذاکره بنشیند، انگلیس حضور نظامی خود در جزایر مذکور را روز به روز قوی‌تر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول