اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  انرژی اتمی

رایزنی‌های ظریف در لندن/ وزیر خارجه به تهران بازگشت

وزیر خارجه ایران در ادامه دیدارها با مقامات بریتانیا ضمن ملاقات با رهبر حزب کارگر با تعدادی از مدیران شرکت‌های انگلیسی و اروپایی در خصوص توسعه همکاری‌های فیمابین به گفت‌وگو پرداخت.

رایزنی‌های ظریف در لندن/ وزیر خارجه به تهران بازگشت

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در کنفرانس بین‌المللی کمک به مردم سوریه به انگلستان سفر کرده بود، در ادامه دیدارهایش با مقامات بریتانیا در ضیافت وزیر مشاور تجارت و سرمایه‌گذاری انگلیس و نماینده تجاری این کشور برای ایران که با حضور تعدادی از مدیران شرکت‌های انگلیسی و اروپایی برگزارشد، ضمن تشریح آخرین وضعیت اجرای برجام و عمل طرفین به تعهدات خود زمینه‌های توسعه همکاری‌های فیمابین را تشریح و خواستار حضور شرکت‌های پیش روی در بازار فناوری و سرمایه‌گذاری کشورمان شد.

در این دیدار مدیران و مسئولان شرکت‌هایی همچون رولزرویس، ایرباس، شل، بی واتر و ... سوالاتی در خصوص زمینه‌های همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی را مطرح کردند که پاسخ‌های مقتضی ارائه شد.

براساس این گزارش، محمدجواد ظریف همچنین در ادامه دیدارهایش با جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس دیدار کرد.

در این ملاقات طرفین پیرامون مناسبات فیمابین دو کشور و توسعه همکاری‌های پارلمانی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش فارس، ظریف همچنین در این سفر در نشست مشترک اعضای  اندیشکده‌های شورای اروپایی روابط خارجی و موسسه خدمات متحد سلطنتی  به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های کشورمان در زمینه مسائل سیاست خارجی و تحولات منطقه پرداخت.

براساس این گزارش، ظریف در ساعات پایانی جمعه لندن را به مقصد تهران ترک کرد.

وزیر خارجه ایران چهارشنبه شب 14 بهمن ماه به منظور شرکت در کنفرانس بین‌المللی کمک به مردم سوریه راهی لندن شد و در طی دو روز حضورش در انگلستان ضمن شرکت در این نشست با برخی مقامات شرکت کننده از جمله بان کی مون دبیرکل سازمان ملل به گفت‌وگو پرداخت.

وی همچنین با دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلستان گفت‌وگو کرد.

ظریف در موسسه چتم هاوس و پارلمان انگلستان به سخنرانی پرداخت و با فیلیپ هاموند همتای انگلیسی خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد و هاموند در این دیدار اعلام کرد که ظرف یک ماه آینده بخش صدور ویزا در سفارت انگلستان در تهران آغاز به کار خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین با جان کری همتای آمریکایی که برای شرکت در نشست سوریه در لندن حضور داشت در خصوص نحوه اجرای برجام دیدار و به گفت‌وگو پرداخت.

دیدار با وزیر خزانه‌داری و مشاور امنیت ملی انگلستان از دیگر برنامه‌های ظریف در مدت حضورش در لندن بود.

وزیر خارجه ایران در ساعات پایانی جمعه لندن را به مقصد تهران ترک کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول