اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قره‌شیخلو مطرح کرد

بانوان پیشتاز در اخذ گواهینامه حفظ قرآن/ حداقل روزی یک آیه قرآن بخوانیم

رئیس دارالقرآن به نقش بانوان در فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: از مجموع 40 هزار شرکت‌کننده در آزمون حفظ در کشور، 83 درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

بانوان پیشتاز در اخذ گواهینامه حفظ قرآن/ حداقل روزی یک آیه قرآن بخوانیم

به گزارش خبرگزاری فارس، «مهدی قره‌شیخلو» رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در محفل بزرگ قرآنی «طلیعه نور» که به میزبانی حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، ضمن تقدیر از اقدامات 37 ساله صورت گرفته در کشور در زمینه فعالیت‌های قرآنی اظهار داشت: خوشبختانه مؤسسات قرآنی در زمینه امور قرآنی فعالیت مطلوبی دارند.

وی با اشاره به اینکه انجام فعالیت‌های چشمگیر قرآنی نعمتی است که باید آن را قدر بدانیم، افزود: باید شکرگزار این نعمت مهم باشیم که در این 37 سال زمینه فعالیت‌های قرآنی در کشور ایجاد شده است.

رئیس دارالقرآن الکریم کشور در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های 10 ساله قرآنی کشور در سنوات گذشته، گفت: خوشبختانه نقش زنان در انجام فعالیت‌های قرآنی چشمگیر است.

وی خاطرنشان کرد: در مدت زمان اعلام شده از مجموع 40 هزار حافظ قرآنی که در سطح کشور در آزمون‌های اخذ گواهی‌نامه حفظ شرکت کرده‌اند، 83 درصد آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

قره‌شیخلو با تاکید بر اینکه آمار بالای تعداد حافظان در بین بانوان بیانگر اهمیت این موضوع بین زنان جامعه است، تصریح کرد: این افراد به عنوان مادر و همسر نقش مهمی در تربیت قرآنی جامعه دارند.

وی با تاکید بر اینکه برای فعالیت واقعی در عرصه قرآن کریم باید به سه نکته مهم توجه کرد، افزود: گام نخست این است که باید حتما دقایق و ساعاتی را در روز برای قرائت قرآن اختصاص دهیم، چراکه قرآن راهکاری برای سعادت بشری است.

رئیس دارالقرآن الکریم کشور با اشاره به اینکه در زندگی امروزی وقت کمتری به قرآن اختصاص داده می‌شود، خاطر نشان کرد: باید انس بیشتری با قرآن داشته باشیم، همانطور که امام خمینی(ره) در آخرین لحظات زندگی خود نیز به قرائت قرآن می‌پرداختند.

وی با بیان اینکه اگر هر روز به قرائت یک آیه قرآن تلاش کنیم، در طول یک سال بیش از 300 آیه قرآن را خوانده‌ایم که این خود یک موهبت بزرگ برای هر شخص است، گفت: گام دوم در توجه به قرآن تامل در آن است، این مطلب تکمیل‌کننده قرائت قرآن است که باید توجه زیادی نسبت به آن وجود داشته باشد.

قره‌شیخلو در ادامه عمل کردن به قرآن کریم را تکمیل‌کننده قرائت و انس با قرآن و تدبر در آن عنوان کرد و افزود: همگان باید علاوه بر قرآن خواندن و انس و تدبر در آن به آن عمل نیز کنند.

رئیس دارالقرآن الکریم کشور با اشاره به اهمیت عمل به قرآن کریم در سعادت افراد در زندگی فردی و اجتماعی، خاطرنشان کرد: در روز قیامت کسانی رستگار می‌شوند که نورانیت قرآن را به همراه داشته باشند و این موضوع با عمل به آیات قرآن امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول