اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور:

تسهیلاتی به متقاضیان ساخت و ساز مسکن ارائه نمی‌شود

رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه تسهیلاتی به متقاضیان ساخت و ساز مسکن ارائه نمی‌شود.

تسهیلاتی به متقاضیان ساخت و ساز مسکن ارائه نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جمشید برزگر ظهر امروز در نوزدهمین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان، اظهار داشت: حدود 10 سال است، به استثنای تسهیلات مرتبط با مسکن مهر هیچ تسهیلاتی برای مسکن ارائه نشده و مراجعه‌کنندگان ساخت و ساز تقاضای تسهیلات دارند که وقتی با عدم ارائه تسهیلات مواجه می‌شوند، استقبالی صورت نمی‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت کارخانه سیمان صوفیان در استان گفت: این کارخانه روزانه 8 هزار تن ظرفیت تولید دارد که فرصت ارزشمندی به شمار می‌رود و این در حالی است که زمانی برای تأمین مورد نیاز سیمان خود باید ماه‌ها در صف بودیم.

برزگری با اشاره به بررسی پیشنهاد تمدید مقرره شورای پول و اعتبار در خصوص تعلیق موضوع ماده 5 دستورالعمل ناظر بر ضمانت‌نامه‌های بانکی، خاطرنشان کرد: اکثر شرکت‌ها به دلیل اینکه مطالبات خود را نگرفته‌اند و به نوعی مطالبات آنها عملی نشده است، صورت‌ مالی‌شان با کاهش مواجه می‌شود.

لازم به ذکر است، در نوزدهمین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان مواردی مثل گزارش رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور و استان از رکود بخش مسکن و ساختمان و تأثیر قانون اصلاحی مالیات‌های مستقیم بر این بخش و راه‌حل‌های پیشنهادی طرح شد.

ارائه اقدامات انجام یافته‌ای اجرای مصوبات جلسه قبلی و جلسات کارشناسی بهمن ماه شورای گفت‌و‌گو توسط دبیر شورا، ارائه و بررسی پیشنهاد وضع آیین‌نامه ویژه حمایت از صادرات بنگاه‌های کوچک و متوسط صادرات خدمات و بررسی پیشنهادهای اصلاحی در خصوص آیین‌نامه اجرایی واگذاری شرکت‌ها طبق اصل 44 قانون اساسی نیز در دستور کار جلسه امروز قرار داشتند.

همچنین نحوه تهاتر بدهی مالیات بر ارزش افزوده شرکت‌های مهندسی مشاور و پیمانکاری که اکثراً از دولت مطالباتی داشتند و لزوم توجه به لایحه خروج از رکود دولت در این خصوص مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی مشکلات شرکت تعاونی سهام عدالت شهرستان تبریز در خصوص اجرای صحیح قوانین و مقررات مصوب سهام عدالت و پیشنهاد تمدید مقرره شورای پول و اعتبار در خصوص تعلیق موضوع ماده 5 دستورالعمل ناظر بر ضمانت‌نامه‌های بانکی نیز از دیگر موارد مطروحه در جلسه امروز بودند.

انتهای پیام/60002/ت40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول